Ampumaurheilijat taas Osijekiin – nyt maailmancupiin
8.6.2021 klo 10:11

Polar GP:ssä kuvattu Mika Bister oli mukana Lonaton maailmancupissa, seuraavaksi hän kilpailee Osijekissa. (Kuva: Lassi Palo)

Ampumaurheilun EM-kilpailut päättyivät juuri Kroatian Osijekissa. Katseet suunnataan sinne taas, sillä Osijekissa alkaa juhannusviikolla maailmancup.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) viimeinen maailmancup ennen Tokion olympialaisia järjestetään kivääri-, pistooli- ja haulikkolajeissa Kroatian Osijekissa 22.6.-3.7. Alun perin maailmancup piti järjestää samana ajankohtana Azerbaidzhanin Bakussa, mutta kilpailu jouduttiin perumaan koronavirusepidemian takia.

Osijek isännöi juuri ampumaurheilun EM-kilpailuja runsaan kahden viikon ajan. Kisat päättyivät viime lauantaina.

Osijekin maailmancupiin osallistuu kolmetoista suomalaista ampumaurheilijaa – kolme kivääriin, kaksi skeetiin ja kahdeksan trapiin.

ISSF:n maailmancup (kivääri, pistooli, haulikko)
22.6.-3.7. Osijek, Kroatia

Suomen joukkue

Kivääri (3)