Gabriele Rossetti miesten skeetin ykkönen President´s cupissa
23.10.2021 klo 13:09

Italian Gabriele Rossetti voitti miesten skeetin President´s cupissa lauantaina Kyproksella.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) järjestämän haulikkolajien President´s cupin viimeinen kilpailupäivä on käynnissä.

Miesten skeetin on voittanut Italian Gabriele Rossetti, joka oli mitaliottelussa Kuwaitin Abdullah Alrashidia parempi pistein 34-32. Rossettin maanmies Tammaro Cassandro oli kolmas ja Yhdysvaltain Vincent Hancock neljäs.

Myös skeetin parikilpailun finaali ammuttiin lauantaina. Kultamitaleista kilpailivat Italia/Yhdysvallat (Gabriele Rossetti – Austen Smith) ja Tanska/Slovakia (Jesper Hansen – Danka Bartekova). Italia/Yhdysvallat vei kultamitalit pistein 6-2.

President´s cup järjestetään nyt ensimmäisen kerran. Kivääri- ja pistoolilajien President´s cup ammutaan Puolan Wroclawissa 3.-10. marraskuuta. Wroclawissa ei ole mukana suomalaisia.

Cupissa jaetaan palkintorahoja kaikkiaan 859 200 dollaria eli noin 741 00 euroa. Henkilökohtaisten kilpailujen voittajat saavat 15 000 dollaria (noin 13 000 euroa).

President´s cup, haulikkolajit (skeet ja trap)
19.-24.10. Larnaka, Kypros

Tuloksia

Miesten skeet

La 23.10.
Mitaliottelut: 1) Gabriele Rossetti Italia 34, 2) Abdullah Alrashidi Kuwait 32, 3) Tammaro Cassandro Italia 22, 4) Vincent Hancock Yhdysvallat 9.

Skeetin parikilpailu
Kultamitaliottelu: Italia/Yhdysvallat – Tanska/Slovakia 6-2

Pe 22.10.
Karsinta 50 kiekkoa: 1) Gabriele Rossetti Italia 50/uusinta 32, 2) Abdullah Alrashidi Kuwait 50/31, 3) Vincent Hancock Yhdysvallat 50/3+46, 4) Tammaro Cassandro Italia 50/3+45, 5) Saif Bin Futais Yhdistyneet Arabiemiirikunnat 48/14, 6) Jesper Hansen Tanska 48/13, 7) Azmy Mehelba Egypti 48/11, 8) Nicolas Pacheco Espinosa Peru 48/1, 9) Jakub Tomecek Tshekki 47, 10) Eetu Kallioinen Suomi 47, 11) Eric Delaunay Ranska 47, 12) Federico Gil Argentiina 47.

Semifinaali 1: 1) Vincent Hancock Yhdysvallat 23, 2) Gabriele Rossetti Italia 22, 3) Azmy Mehelba Egypti 20, 4) Saif Bin Futais Yhdistyneet Arabiemiirikunnat 8.
Semifinaali 2: 1) Abdullah Alrashidi Kuwait 22, 2) Tammaro Cassandro Italia 22, 3) Nicolas Pacheco Espinosa Peru 21, 4) Jesper Hansen Tanska 9.

Kaikki tulokset täällä.