11.1.2022 klo 07:06

Eetu Kallioinen Tokion olympialaisissa. (Kuva: Lassi Palo)

Urheilutoimittajain liitto on valinnut skeet-ampuja Eetu Kallioisen vuoden 2021 parhaaksi ampumaurheilijaksi.

Urheilutoimittajain liitto valitsee vuosittain lajien parhaat urheilijat. Perinne on jatkunut jo vuodesta 1946 lähtien. Ensin lajeja oli mukana vain muutama, mutta lajivalikoima on vuosien mittaan jatkuvasti laajentunut. Viime vuoden lajinsa paras nimettiin nyt 77 eri lajissa.

Urheilutoimittajat valitsivat Eetu Kallioisen vuoden parhaaksi ampumaurheilijaksi. Ala-Hämeen Ampujia edustava Kallioinen, 23, sijoittui Tokion olympialaisissa miesten skeetissä neljänneksi ja sai aiemmin kesällä EM-pronssia.

Myös Ampumaurheiluliitto nimesi Kallioisen vuoden parhaaksi ampumaurheilijaksi.

Kallioinen on ehdolla myös Vuoden urheilijaksi ja läpimurron tekijäksi. Valinnat julkistetaan torstaina järjestettävässä Urheilugaalassa.

Kaikki lajien parhaat Urheilutoimittajain liiton verkkosivuilla.