ESC: EM-kilpailut Larnakassa ja Wroclawissa
6.4.2022 klo 08:40

Euroopan ampumaurheiluliitto on päättänyt EM-kilpailujen uudet kisapaikat: Larnaka ja Wroclaw.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) puheenjohtaja Vladimir Lisin ilmoitti 25. helmikuuta, että haulikkolajien ja 25/50/300m kivääri- ja pistoolilajien EM-kilpailut siirretään pois Moskovan alueella sijaitsevasta Ignatovosta. EM-kilpailut piti järjestää 15.-30. elokuuta.

Lisinin ilmoitus tuli pian sen jälkeen, kun Venäjä oli hyökännyt Ukrainaan. Lisin totesi myös olevansa varma, että ”löydämme ratkaisun ja järjestämme EM-kilpailut jossain muualla”.

Euroopan ampumaurheiluliitto (ESC) on nyt tehnyt päätöksen, jonka mukaan haulikkolajien EM-kilpailut järjestetään Kyproksen Larnakassa 24.8.-12.9. 25/50m kivääri- ja pistoolilajien EM-kilpailut ovat Puolan Wroclawissa 5.-18. syyskuuta.

Larnakassa ja Wroclawissa kilpaillaan miesten ja naisten sekä poikien ja tyttöjen sarjoissa. Kisojen aikataulut julkistetaan myöhemmin.

ESC:n uutinen löytyy järjestön verkkosivuilta.