Nuorten kesätyöllistämistukea seuroille – Hyödynnä tuki oman liikunnan aluejärjestösi kautta
7.4.2022 klo 18:05
Lassi Palo

Liikunnan aluejärjestöille on myönnetty Opetus- ja kulttuuriministeriöltä seuroille edelleen jaettavaa nuorten kesätyöllistämisen tukea. Nuorten työllistämisellä lisätään lasten ja nuorten harrastus- ja kesätoimintaa seuroissa.

Tuen käyttöaikana on 1.5.-30.9.2022. Aluejärjestöt tiedottavat mm. nettisivuillaan seuroille tuen hakemisesta ja hakuajasta. Haut ovat jo auki aluejärjestöjen sivuilla. Nyt on siis oikea aika olla aktiivinen asian kanssa. Tukihaun lisäksi aluejärjestöt järjestävät työnantajana toimimiseen ja ohjaamiseen liittyviä koulutuksia. Lisätietoja nuorten kesätyöllistämistuesta saat oman alueesi liikunnan aluejärjestön seurakehittäjältä. Alueiden yhteystiedot löydät täältä.

Ampumaurheiluliitto suosittaa seuroja olemaan aktiivinen ja hakemaan alueiden tarjoamaa kesätyöllistämistukea. Sen kautta on mahdollista esimerkiksi löytää nuoria toteuttamaan seuran kesäharjoituksia tai suunnittelemaan kesäleiriä. Jos kaipaat ideoita tai mietit miten teidän ampumaurheiluseuranne voisi tukea hyödyntää, niin aluejärjestöjen lisäksi yhteyttä voi myös ottaa Ampumaurheiluliiton seurakehittäjään Marko Keskitaloon, marko.keskitalo@ampumaurheiluliitto.fi

OK:n alueille myönnetyt avustukset
Nuorten harrastus- ja kesätoiminnan lisääminen 2021 myönnöt