Aikuisten seuratoiminnan teemailta maanantaina 25.4. – Ikäihmiset aktiivisina toimijoina urheiluseuroissa
12.4.2022 klo 14:22

Väestöennuste kertoo, että yli 65-vuotiaisen osuus väestöstä on vuonna 2030 suurempi kuin alle 24-vuotiaiden. Seura voi saada ikäihmisistä uusia jäseniä, vapaaehtoistoimijoita ja aktiivisia toimijoita, mutta miten? Onko seurallasi valmius vastata tarpeeseen ja osaamista tarjota toimintaa myös ikäihmisille? Miten kenttien laidoilla lastenlasten suorituksia ihailevat isovanhemmat saataisiin toimintaa mukaan? Voisiko oman seuran laji toimia sovelletusti tai sellaisenaan myös ikäihmisille?

Ikäihmiset kaipaavat yhteisöllisyyttä ja osallisuutta, ja voivat olla seuroissa aktiivisia toimijoita siinä, missä nuoremmat. Ikäihmisillä on myös osaamista, jonka valjastaminen seuratoimintaan voi olla hyödyksi.

Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu (ESLU) järjestää vuoden 2022 toisen aikuisten seuratoiminnan illan teemalla ikäihmiset aktiivisina toimijoina urheiluseuroissa. Ikäinstituutin asiantuntija Saila Hännisen alustuksen jälkeen pohditaan yhdessä ikäihmisten toimijuutta seuroissa. Hänninen toimii Ikäinstituutin Voimaa vanhuuteen -ohjelman suunnittelijana.

Tapahtuman tiedot

Ajankohta: Maanantai 25.4.2022 klo 17:00 – 18:30

Paikka: Teams

Tilaisuus on maksuton.

Ampumaurheiluseurat huomio!
Teemailta on suunnattu ikääntyneiden liikunnan edistämisestä ja urheiluseuran kehitystoiminnasta kiinnostuneille seuratoimijoille.

Pääset mukaan tapahtumaan klikkaamalla osallistumislinkkiä, joka lähetetään osallistujille sähköpostitse ennen webinaaria. Saat samalla myös tarkemmat osallistumisohjeet.

Lisätietoja: Katja Arpalo, aikuis- ja terveysliikunta, ESLU, puh. 044 746 2550

Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä linkistä.