Kahden Kultahippufinaalin vuosi
4.5.2022 klo 09:27

Nuoret ampumaurheilijat komealla Härmä Areenalla. (Kuvat: Timo Rautio)

Ilma-aseiden Kultahippufinaalit järjestettiin vappuaattona Kauhavalla, ruutiaseiden finaalit ovat elokuussa Nokialla.

Kauhavan Härmä Areenalla järjestettiin viime lauantaina eli vappuaattona ilma-aseiden Kultahippufinaalit. Kilpailuun osallistui 154 alle 14-vuotiasta ampumaurheilijaa, jotka edustivat kaikkiaan 26 seuraa.

Kahdeksanvuotiaat palkintojenjaossa.

Ilma-aseiden Kultahippufinaalit järjestettiin edellisen kerran Salossa vuonna 2019. Finaaleja ei järjestetty vuosina 2020 ja 2021 koronavirusepidemian takia. Ampumaurheiluliiton nuorisopäällikkö Timo Rautio olikin tyytyväinen, että finaalit pystyttiin nyt järjestämään – melko lyhyelläkin varoitusajalla. Päätös finaalien järjestämisestä Kauhavalla päätettiin kuutisen viikkoa sitten.

Kilpailun johtajana toiminut Marko Mäkelä kiitti urheilijoita, huoltajia, toimihenkilöitä sekä seuroja ja niiden vapaaehtoistyöntekijöitä finaalien päätyttyä:

– Muutamaa pikkuongelmaa lukuun ottamatta saimme järjestettyä meidän näköisemme kilpailut, hän sanoi.

Kauhavan Kultahippufinaalit järjesti kolme seuraa eli Härmän Seudun Ampujat, Kauhavan Ampujat ja Lappajärven Ampujat. Tekninen asiantuntija oli Marjo Yli-Kiikka.

Ruutilajien finaalit järjestettiin viime vuonna Isossakyrössä. Tänä vuonna ruutifinaalit pidetään Nokialla 6. elokuuta.

Kultahippufinaalien tulokset löytyvät HSA:n sivuilta.