#jokakahdeksas -kampanja tekee ampumaharrastusta näkyväksi
13.5.2022 klo 07:50
Marko Keskitalo

Suomen Ampumaurheiluliitto ja Suomen Metsästäjäliitto haastavat ammuntaa harrastavat ihmiset tuomaan harrastuksensa esille hashtagilla #jokakahdeksas.

Joka kahdeksas suomalainen harrastaa ammuntaa! Ampumarataverkoston säilyminen on meille monelle tärkeää. Nostetaan asiaa yhdessä esille! Tarvitsemme ampumaratoja harjoittelua varten.

Aseen hallussapitoluvan haltijoita on Suomessa arviolta noin 670 000 ja lupia yhteensä yli 1,5 miljoonaa eli joka 8. suomalainen harrastaa ammuntaa. Ammunta on monelle tärkeä harrastus ja elämäntapa. Metsästäjien lisäksi samoja ampumaratoja käyttävät myös monet viranomaiset, reserviläiset ja ampumaurheilijat. Ratoja tarvitaan, jotta ampumaharjoittelua voidaan tehdä hyvissä olosuhteissa ja turvallisesti.

Harjoittelu on kaikenlaisen ammunnan kulmakivi. Harjoittelua on vaikea tehdä ilman riittävää ja laadukasta rataverkostoa. Tällaisena aikoina on erityisen tärkeää huomata ratojen merkitys myös Suomen turvallisuudelle. Tarvitaan suunnitelmallista ja pitkäjänteistä työtä eri puolilla, niin lainsäädännön kuin käytännönkin tasolla.

Ota itsestäsi kuva ja jaa se somessa hastagilla #jokakahdeksas. Muistathan, että mielikuvat ampumaharjoittelun hyväksyttävyydestä asiaa tuntemattomille syntyvät asiallisten kuvien kautta.

Voit lisätä omaan kuvaasi kampanjan logon tämän linkin kautta.