Koota ja Heiskanen 20-sarjojen asentokilpailuiden mestarit Mikkelissä
24.7.2022 klo 21:40
Heidi Lehikoinen

ESF:n Luukas Koota ja PiekSA:n Essi Heiskanen olivat 20-sarjoissa 3×20 laukauksen asentokilpailujen mestarit 50 metrin kiväärin nuorten SM-kilpailuissa Mikkelissä.

Essi Heiskanen voitti kultaottelussa Viivi Kempin ja Luukas Koota Lauri Syrjän.

– Peruskisa meni ihan hyvin tänään. Finaalissa muutama huono laukaus mutta muuten kokonaisuutena hyvä kisa päivä, Heiskanen kommentoi.

– Kilpailut sujuivat yli omien odotusten tämän kesän alhaiseen treenimäärään nähden. Pää kuitenkin pysyi kylmänä ja tekeminen sujui hyvin. Jokaisesta asennosta löytyi kuitenkin parannettavaa, Koota sanoi.

Peruskilpailun paras oli Asikkalan Ampumaseuraa edustava Syrjä, joka ampui tuloksen 578, jossa polvelta 193, makuulta 197 ja pystystä 188.

– Sunnuntain asentokilpailussa pääsin omalle hyvälle tasolle, vaikka tuntui että parempaan olisi pystynyt. Olin silti tyytyväinen peruskisan tekemiseen. Keli oli myös siinä erittäin tasainen kuten makuukilpailussakin. Finaali kulki hyvin hihnoilta. Pystyssä oli vaikeuksia saada rentoa asentoa ja väkinäinen yrittäminen vei osumia pois kympistä. Olin silti tyytyväinen viikonlopun suorituksiin, Syrjä sanoi.

Vihdin Ampumaseuraa edustava Tuulevi Suomus voitti myös N18-sarjan asentokilpailun tuloksella 576 ja voitti myös 20-sarjan peruskilpailun tuloksella 578.

– Tänään ammunta kulki hyvin ja voin sanoa, että oli todella onnistunut päivä. Olen tyytyväinen omiin suorituksiini, varsinkin kun oma ennätykseni parani kummassakin peruskilpailussa, Suomus sanoi.

M18-sarjan asentokilpailun voitti KSA:n Kasper Kemppainen tuloksella 545.

Kaikki tulokset: Tulokset – Mikkelin Ampujat ry.

///PAHOITTELEMME VIRHETTÄ AIEMMASSA UUTISOINNISSA 20-SARJOJEN OSALTA///