Kustaa Ylitalosta SAL:n nuoriso- ja koulutuspäällikkö
25.7.2022 klo 08:29
Anne Laurila

Kustaa Ylitalo, 50, on valittu Suomen Ampumaurheiluliiton nuoriso- ja koulutuspäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2022 ja ehtii perehtyä tehtävään yhdessä nykyisen nuoriso- ja koulutuspäällikkö Timo Raution kanssa elokuun ajan.

Ylitalo siirtyy SAL:lle Päijät-Hämeen Liikunta ja Urheilu ry:stä, jossa hän on tehnyt seurakehittäjän töitä yli 10 vuoden ajan. Monipuoliselle uralle liikunnan parissa on mahtunut paljon erilaisia koulutus-, valmennus-, liikunnanohjaus-, opetus- ja suunnittelutehtäviä. Koulutukseltaan Ylitalo on filosofian maisteri ja liikunnanohjaaja sekä suorittanut myös valmentaja- ja ohjaajakouluttajan erikoistumisopinnot. Oma lajitausta hänellä on aikidosta, jossa hän on toiminut myös luottamustehtävissä seura- ja liittotasolla.