Viisitoista suomalaisurheilijaa kiväärin ja pistoolin EM-kisoihin
2.8.2022 klo 08:26

Viisitoista suomalaista ampumaurheilijaa osallistuu Puolan Wroclawissa syyskuussa järjestettäviin 25/50m kivääri- ja pistoolilajien EM-kilpailuihin.

Euroopan ampumaurheiluliitto (ESC) teki maaliskuussa päätöksen, jonka mukaan haulikkolajien EM-kilpailut järjestetään Kyproksen Larnakassa 24.8.–12.9. 25/50m kivääri- ja pistoolilajien EM-kilpailut ovat Puolan Wroclawissa 5.–18. syyskuuta. Alun perin EM-kilpailut piti järjestää elokuun alussa Moskovan alueella.

Ampumaurheiluliitto on nyt nimennyt Wroclawin EM-kilpailuihin viisitoista suomalaista urheilijaa. Kolmetoista kilpailee kiväärilajeissa ja kaksi pistoolilajeissa.

Wroclawissa on EM-mitalien lisäksi jaossa kiväärin ja pistoolin ensimmäiset kahdeksan maapaikkaa Pariisin olympialaisiin, jotka järjestetään heinä-elokuussa 2024. Paikkoja jaetaan seuraavasti: miesten 25m olympiapistooli 2, miesten 50m pienoiskivääri 3×20 ls 2, naisten 25m urheilupistooli 2 ja naisten 50m pienoiskivääri 3×20 ls 2.

EM-kilpailut, 25/50m kivääri ja pistooli
5.–18.9. Wroclaw, Puola

Suomen joukkue

Kivääri (13)