Neljätoista suomalaista kiväärin ja pistoolin MM-kilpailuihin
6.9.2022 klo 09:30

Suomen Ampumaurheiluliitto on nimennyt neljätoista urheilijaa kivääri- ja pistoolilajien MM-kilpailuihin, jotka järjestetään lokakuussa Kairossa.

Ampumaurheilukausi jatkuu poikkeuksellisen myöhään syksyyn, sillä Kansainvälinen ampumaurheiluliitto (ISSF) järjestää kiväärin ja pistoolin MM-kilpailut 12.–28. lokakuuta. Kisat pidetään Egyptin Kairossa.

Suomen Ampumaurheiluliitto on nimennyt joukkueen MM-kisoihin. Kairoon lähtee yksitoista kivääri- ja kolme pistooliampujaa.

Ampumaurheilun kansainvälinen kilpailukalenteri on juuri nyt erittäin tiivis, sillä haulikkolajien EM-mitaleista ammutaan Kyproksen Larnakassa, ja keskiviikkona alkavat 25/50m kivääri- ja pistoolilajien EM-kilpailut Puolan Wroclawissa. Haulikkolajien MM-mitaleista ammutaan Kroatian Osijekissa 27.9.–10.10.

Kaikissa edellä mainituissa EM- ja MM-kilpailuissa on mitalien lisäksi jaossa olympiamaapaikkoja Pariisiin 2024. Kairossa niitä jaetaan kaikkiaan 32 eli neljä kussakin seuraavista lajeista: miesten 10m ilmakivääri, 50m pienoiskivääri 3×20 ls, 10m ilmapistooli ja 25m olympiapistooli sekä naisten 10m ilmakivääri, 50m pienoiskivääri 3×20 ls, 10m ilmapistooli ja 25m urheilupistooli.

ISSF:n kiväärin ja pistoolin MM-kilpailut
12.–28.10. Kairo, Egypti

Suomen joukkue

Kivääri