Ensi vuoden maajoukkueryhmät nimetty
11.11.2022 klo 06:27

Ampumaurheiluliiton ensi vuoden maajoukkueryhmät on nyt nimetty.

Ampumaurheiluliiton hallitus hyväksyi tiistain kokouksessaan valmennusjohdon esittämät ensi vuoden maajoukkueryhmät nimettäviksi aiemmin päätetyn ryhmäjaon mukaisesti. Samalla hallitus hyväksyi arvokisojen valintamenettelyn esityksen mukaisesti.

– Onnea kaikille ryhmiin valituille! Myöskään tällä kertaa ulkopuolelle jääneiden ei kannata synkistyä. Tälle tasolle voi edetä kovan työn ja määrätietoisuuden kautta, Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja Ville Häyrinen sanoo.

Häyrinen on tyytyväinen siitä, että liitto on saanut tulevan kauden arvokisavalinoja koskevan määritelmäpaketin kasaan.

– Näyttökilpailut on tässä vaiheessa vasta ilma-aseiden EM-kilpailuihin Tallinnaan, mutta kunhan kansainvälinen kilpailukalenteri vähän täydentyy, saamme loputkin päätettyä, Häyrinen sanoo.

– Tulosrajat ovat edelleen kovia, mutta mahdollisia. Ne eivät saa myöskään muodostua tekemisen keskiöksi. Vasta ne saavuttamalla voi sitten tavoitella jotain isompaa. Saamalla nämä tiedot julki riittävän ajoissa takaamme myös urheilijoille mahdollisuuden kauden tarkkaan suunnitteluun – niin harjoittelun kuin kilpailujenkin osalta. Myös tulevan vuoden urheilijasopimukset on hyväksytty. Saamme ne maajoukkueurheilijoille jo tämän vuoden puolella.

Aiheesta lisää Ampumaurheiluliiton huippu-urheilun verkkosivuilla.

Sivuille on päivitetty:
* Valintaperusteet eri maajoukkueryhmiin
* Valmennusryhmät: maajoukkueet 2023
* Valintakriteerit arvokisoihin
* Valintamenettely: ilma-aseiden EM 2023, haulikon EM 2023 ja kaikkien lajien MM 2023
* Tulosrajat