Urheilutoimittajat valitsivat Noora Antikaisen vuoden ampumaurheilijaksi
9.1.2023 klo 10:19

Noora Antikainen esittelemässä Bakussa voittamiaan maailmancupin mitaleja. (Kuva: Lassi Palo)

Urheilutoimittajain liitto on valinnut trap-ampuja Noora Antikaisen vuoden 2022 parhaaksi ampumaurheilijaksi.

Urheilutoimittajain liitto (UL) valitsee vuosittain lajien parhaat urheilijat. Perinne on jatkunut jo vuodesta 1946 lähtien. Ensin lajeja oli mukana vain muutama, mutta lajivalikoima on vuosien mittaan jatkuvasti laajentunut. Viime vuoden lajinsa paras nimettiin nyt 81 lajissa.

Urheilutoimittajat valitsivat Noora Antikaisen viime vuoden parhaaksi ampumaurheilijaksi. Orimattilan Seudun Urheiluampujia (OSU) edustava Antikainen, 41, voitti toukokuussa Bakun maailmancupin sekä saavutti lisäksi joukkuekilpailuissa EM- ja MM-hopeaa. Bakussa tuli myös joukkuepronssia.

– Mahtavaa! Tässähän nyt menin ihan sanattomaksi, Antikainen kommentoi.

– Olen todella kiitollinen tästä kunniasta, joka minulle on osoitettu. Työn merkeissä otan tämän iloisen uutisen vastaan ja suuret kiitokset kaikesta tuesta menee perheelle, yhteistyökumppaneille, valmentajille, seuralle, liitolle, Olympiakomitealle ja täällä työpaikalla mahtaville työtovereille. Ilman näitä kaikkia komponentteja tämä ei olisi ollut mahdollista!

Antikainen on ehdolla myös Vuoden urheilijaksi. Vuoden parhaiden valinnat julkistetaan torstaina Helsingissä järjestettävässä Urheilugaalassa. Vuoden urheilija -ehdokaslistalla on äänestettäviä 27.

Kaikkien lajien nimilistan voi lukea UL:n verkkosivuilta.

// Artikkelia muokattu klo 10.45: lisätty Noora Antikaisen kommentit. //