Maailmancup-kausi alkaa Marokosta
10.1.2023 klo 09:43

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton vuoden ensimmäinen maailmancup alkaa perjantaina Marokon Rabatissa. Kilpailuun osallistuu kymmenen suomalaista haulikkoampujaa.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) vuoden ensimmäinen maailmancup järjestetään Marokon Rabatissa. Kilpailu alkaa ensi perjantaina skeetillä, jonka jälkeen alkavat trapin lajit 19. tammikuuta. Viimeinen kisapäivä on maanantai 23. tammikuuta.

Rabatin maailmancupiin on ilmoittautunut kaikkiaan 224 ampumaurheilijaa, jotka edustavat 45 maata. Mukana on kymmenen suomalaista – kuusi trapissa ja neljä skeetissä.

Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja Ville Häyrinen sanoo, että kausi starttaa tänä vuonna poikkeuksellisen aikaisin.

– Se on vaatinut vähän erilaisen talvikauden. Ulkomailla on leireilty jo sydäntalvella. Myös ylimeno viime kaudesta jäi lyhyeksi myöhäisten MM-kilpailujen takia. Uskon, että urheilijamme ovat valmiina, Häyrinen sanoo.

Vuoden ensimmäinen kivääri- ja pistoolilajien maailmancup järjestetään Indonesian Jakartassa tammi-helmikuussa. Jakartaan on lähdössä vain yksi suomalainen, Haminan Ampumaseuraa edustava kivääriampuja Aleksi Leppä.

ISSF:n maailmancup (skeet, trap)
11.–24.1. Rabat, Marokko

Suomen joukkue

Skeet (4)