Rabatin maailmancup: Satu Mäkelä-Nummela yhdeksäntenä kahden kisapäivän jälkeen
20.1.2023 klo 17:12

Satu Mäkelä-Nummela on kahden kisapäivän jälkeen yhdeksäntenä, kun naisten trapin maailmancup jatkui perjantaina Marokon Rabatissa. Eemil Pirttisalo on miesten kilpailussa nyt 19:ntenä.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) vuoden ensimmäisessä maailmancupissa Marokon Rabatissa ammuttiin perjantaina miesten ja naisten trapin toinen kilpailupäivä (100/125 kiekkoa). Lauantaina ammutaan viimeinen sarja (25 kiekkoa) ja finaalit, joihin pääsee kilpailujen kahdeksan parasta.

Miesten trapin kärkikaksikko on nyt Derrick Mein (Yhdysvallat) ja Armelim Rodrigues (Portugali), jotka ovat tuloksessa 98. Eemil Pirttisalon (Ruotsalon Metsästysyhdistys) kahden päivän tulos on 93 (23+24+24+22), jolla hän jatkaa kilpailua 19. sijalta.

Juho Mäkelä (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) on 34. sijalla tuloksellaan 91 (24+20+24+23). Mäkelän seuratoveri Jukka Laakso on 45:ntenä tuloksellaan 89 (22+19+24+24).

Naisten trapissa parhaana suomalaisena jatkaa Satu Mäkelä-Nummela (OSU). Hänen tuloksensa on 89 (21+24+21+23), jolla hän on yhdeksäntenä. Samassa tuloksessa ovat seitsemäntenä oleva Italian Jessica Rossi ja kahdeksantena oleva Slovakian Jana Spotakova.

Kisan kärjessä ovat tuloksen 93 tehneet Silvana Stanco (Italia) ja Rachel Tozier (Yhdysvallat).

Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille) on rikkonut 87 kiekkoa (24+19+22+22), jolla hän on 12. sijalla. Noora Antikainen (OSU) on 14:ntenä tehtyään tuloksen 85 (21+22+21+21).

Rabatin maailmancupiin on ilmoittautunut 224 ampumaurheilijaa, jotka edustavat 45 maata. Rabat on suomalaisten haulikkoampujien ensimmäinen näyttökilpailu kesän arvokisoihin. Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) kaikkien lajien MM-kilpailut järjestetään Azerbaidzhanin Bakussa 14.8.–3.9. Haulikkolajien EM-kilpailut on 4.–20. syyskuuta Itävallan Leobersdorfissa.

ISSF:n maailmancup (skeet, trap)
11.–24.1. Rabat, Marokko

Tilanteita pe 20.1.

Miesten trap, 2/3 kilpailupäivä (100/125 kiekkoa): 1) Derrick Mein Yhdysvallat 98, 2) Armelim Rodrigues Portugali 98, 3) David Kostelecky Tshekki 97, 4) Daniele Resca Italia 96, … 19) Eemil Pirttisalo 93, … 34) Juho Mäkelä 91, … 45) Jukka Laakso 89. 79 osanottajaa.

Naisten trap, 2/3 kilpailupäivä (100/125 kiekkoa): 1) Silvana Stanco Italia 93, 2) Rachel Tozier Yhdysvallat 93, 3) Safiye Sariturk Temizdemir Turkki 92, 4) Mar Molne Magrina Espanja 91, … 9) Satu Mäkelä-Nummela 89, … 12) Mopsi Veromaa 87, … 14) Noora Antikainen 85. 36 osanottajaa.

Kaikki tulokset ISSF:n verkkosivuilla.