Marianne Palolle ilmakivääritulos 626,9 Münchenissä
25.1.2023 klo 20:50
Lassi Palo

Marianne Palo kuvattuna viime perjantain EM-näyttökilpailussa Kisakalliossa. (Kuva: Lassi Palo)

Marianne Palo teki naisten ilmakiväärissä tuloksen 626,9, kun kansainvälinen ilma-asekilpailu alkoi keskiviikkona Saksan Münchenissä.

Saksan Münchenissä alkoi keskiviikkona perinteinen kansainvälinen ilma-asekilpailu H&N Cup. Marianne Palo (Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura) teki avauspäivän parhaan suomalaistuloksen, kun hän tähtäsi naisten ilmakiväärissä tuloksen 626,9. Hän sijoittui 21:nneksi. Kahdeksan parhaan finaaliraja oli 629,8.

Viivi Kemppi (Myllykosken Ampujat) oli 34:s tuloksellaan 625,0. Henna Viljanen (Kyrkslätt Skytteförening) sijoittui 43:nneksi 622,9 pisteellään.

Miesten ilmakiväärissä oli mukana kaksi suomalaista. Sebastian Långström (KSF) teki tuloksen 625,7 ja oli 23:s. Riku Koskelan (Pohjois-Hämeen Ampujat) tulos 617,7 oikeutti 43. sijaan.

Lapin Ampujien Jani Tuulaniemi oli tuloksellaan 558 miesten ilmapistoolissa 50:s.

H&N Cup on Ampumaurheiluliiton EM-näyttökilpailu. Ilmakiväärin ja -pistoolin EM-kilpailut järjestetään Viron Tallinnassa 5.–13. maaliskuuta.

Kaikki tulokset Siuksen verkkosivuilla. EM-näyttöjen seuranta.