Urheiluampuja 1/2023 on ilmestynyt
7.3.2023 klo 06:57

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden ensimmäinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä (1/2023) kerrotaan kahden eri tilanteessa olevan ampumaurheilijan harjoittelusta. Toinen on practicalissa maailmanmestaruuden voittanut Kim Leppänen ja toinen on Eszter Juhász, joka on harrastanut ampumaurheilua vasta noin puolentoista vuoden ajan. Curlingissa hän sen sijaan on edustanut Suomea arvokisoissa useita kertoja. Juhász sijoittui viime lauantaina naisten SM-ilmakiväärissä hienosti 11:nneksi.

Kiväärin para-ampujat Jarkko Mylly, Niina Seppälä ja Sari Posio tavoittelevat maapaikkoja Pariisin paralympialaisiin 2024 uuden lajivalmentajan Erkki Matilaisen johdolla. Urheiluampuja-lehti on vieraillut Turun Seudun Urheiluakatemiassa tutustumassa ampujien toimintaan ja valmennukseen.

Lehdessä esitellään Lumi Saikkonen, joka on nuori pistooliampuja. Hän on harrastanut aiemmin aktiivisesti joukkuevoimistelua, mutta on nyt voittanut jo useita pistoolin SM-mitaleja. Lehdessä kerrotaan myös, kuinka liikkuvan maalin entinen huippuampuja Mika Kinisjärvi on aloittanut Ampumaurheiluliiton lajivalmentajan työt.

Seuraesittelyssä kerrotaan Haminan Ampumaseuran (HAS) 100-vuotisjuhlavuodesta.

Sibbo Skyttegille (SSG) on voittanut jo 15. kerran peräkkäin Pohjolan maljan. Lehdessä ovat myös vuoden 2022 SM-kilpailujen tulokset.

Tiesitkö että -juttusarjassa käydään läpi ampumaratojen ajankohtaisia asioita. Mitä nyt kuuluu -sarjassa tavataan entinen huippuampuja Jani Suoranta, joka luo nyt uraa rap-artistina.

Urheiluampujan sähköinen versio: Urheiluampuja 01 2023 (epaper.fi)