Larnakan maailmancup: Mopsi Veromaa naisten trapissa 16:ntena
31.3.2023 klo 18:41

Mopsi Veromaa on parhaana suomalaisena trap-ampujana 16:ntena, kun haulikkolajien maailmancup jatkui perjantaina Kyproksen Larnakassa. Hänen avauspäivän tuloksensa oli 66/75.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) haulikkolajien maailmancup jatkui suomalaisittain perjantaina Kyproksen Larnakassa. Tänään ammuttiin miesten ja naisten trapin ensimmäinen kilpailupäivä (75/125 kiekkoa). Lauantaina ammutaan peruskilpailun viimeiset 50 kiekkoa ja finaalit.

Miesten trapissa on mukana viisi suomalaista: Orimattilan Seudun Urheiluampujia (OSU) edustavat Jukka Laakso ja Juho Mäkelä sekä Teemu Ruutana (Längelmäen Seudun Ampujat), Eemil Pirttisalo (Ruotsalon Metsästysyhdistys) ja Mika Myllylä (Pohjois-Hämeen Ampujat). Mäkelä ja Myllylä ampuvat niin sanottuina RPO-ampujina (ranking points only).

Kilpailun kärjessä ovat 74 kiekkoa rikkoneet Slovakian Adrian Drobny ja Puolan Tomasz Pasierbski. Neljän miehen avauspäivän tulos oli 73.

Laakso on 74. sijalla tuloksellaan 66 (24+19+23). Mäkelän tulos oli 66 (23+22+21), jolla hän on sijalla 8¨3. Pirttisalo ja Ruutana rikkoivat 65 kiekkoa ja ovat sijoilla 86 ja 89. Pirttisalon sarjat olivat 21+22+22 ja Ruutanan 25+18+22. Myllylä on 98:ntenä tuloksellaan 64 (22+22+20).

Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille) on naisten trapissa parhaana suomalaisena 16. sijalla tuloksellaan 66 (22+24+20)). Seitsemän muutakin urheilijaa on samassa tuloksessa.

Kilpailun kärjessä olevat Fatima Galvez (Espanja) ja Penny Smith (Australia) rikkoivat 71 kiekkoa. Kiinan Cuicui Wu on kolmantena tuloksellaan 69. Viisi naista on tuloksessa 68.

OSU:n Noora Antikainen ja Satu Mäkelä-Nummela tekivät tulokset 63 (22+22+19) ja 58 (25+17+16) ja lähtevät toiseen päivään 37. ja 52. sijalta.

ISSF:n seuraava haulikkolajien maailmancup on Egyptin Kairossa huhti-toukokuun vaihteessa (25.4.–6.5.).

ISSF:n haulikkolajien maailmancup (skeet, trap)
25.3.–3.4. Larnaka, Kypros

Tilanteita pe 31.3.

Miesten trap, 1. kilpailupäivä (75/125 kiekkoa): 1) Adrian Drobny Slovakia 74, 2) Tomasz Pasierbski Puola 74, 3) Giovanni Cernogoraz Kroatia 73, 4) Andreas Löw Saksa 73, 5) Mauro de Filippis Italia 73, 6) Abdel Mehelba Egypti 73, … 74) Jukka Laakso 66, … 83) Juho Mäkelä 66 (RPO), … 86) Eemil Pirttisalo 65, … 89) Teemu Ruutana 65, … 98) Mika Myllylä 64 (RPO). 131 osanottajaa. (RPO = ranking points only)

Naisten trap, 1. kilpailupäivä (75/125 kiekkoa): 1) Fatima Galvez Espanja 71, 2) Penny Smith Australia 71, 3) Cuicui Wu Kiina 69, … 16) Mopsi Veromaa 66, … 37) Noora Antikainen 63, … 52) Satu Mäkelä-Nummela 58. 63 osanottajaa.

Kaikki tulokset ISSF:n verkkosivuilla.