Pekka Maunula hoitaa toistaiseksi trapin päävalmentajan tehtäviä, Leslie Goddard irtisanoutui
11.4.2023 klo 06:24

Pekka Maunulalla on edessään kiireinen kevät ja kesä. (Kuva: Lassi Palo)

Ampumaurheiluliiton trapin päävalmentaja Leslie Goddard on irtisanoutunut tehtävästään. Pekka Maunula hoitaa tehtävää väliaikaisesti.

Ampumaurheiluliiton hallitus valitsi vuoden 2022 helmikuussa trapin päävalmentajaksi brittiläisen Lesley Goddardin. Pesti jäi vain runsaan vuoden pituiseksi, sillä hän irtisanoutui tehtävästään huhtikuun 4. päivänä. Goddard, 65, lopetti tehtävässään henkilökohtaisten syiden takia.

Ajankohta ei ollut helppo, sillä Ampumaurheiluliiton tavoitteena on saavuttaa maapaikkoja Pariisin olympialaisiin, jotka alkavat jo vajaan puolentoista vuoden kuluttua. (Olympialaisten ampumaurheilua ei tosin järjestetä Pariisissa, vaan noin 300 kilometrin päässä sijaitsevassa Chateauroux´ssa.)

Goddardin irtisanouduttua Pekka Maunula hoitaa toistaiseksi päävalmentajan tehtävää.

– Ainakin alkukevään leirit, kesä-heinäkuussa järjestettävät Euroopan kisat ja heinäkuinen Lonaton maailmancup mennään Maunulan johdolla. Kartoitamme samalla valmentajatilannetta sekä kotimaassa että ulkomailla, Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja Ville Häyrinen sanoo.

Maunula on Ampumaurheiluliiton pitkäaikaisin valmentaja, joka toimii edelleen myös trapin nuorten valmentajana ja paravalmentajana.

– Maunulan kalenteri näyttää kesän kohdalta aika täydeltä jo nykyisellään, joten meidän on löydettävä ainakin väliaikainen ratkaisu melko pian, Häyrinen sanoi.

– Ei tässä kevään ja alkukesän aikana oikein muuta ehdi tehdä kuin reissata, Maunula puolestaan naurahti.