Moni seura ei ole vielä tilannut jäsenilleen Urheiluampuja-lehteä
21.4.2023 klo 10:03
Marko Keskitalo

Yli vuoden kestänyt siirtymäaika Urheiluampuja-lehden postitusjärjestelmämuutokseen on päättymässä, ja seuraava lehti postitetaan jäsenseurojen jäsenille uuden järjestelmän kautta.

Postitukseen hyödynnetään jatkossa Suomisportia. Syinä muutokseen on, että uusi postitusjärjestelmä parantaa henkilötietojen käsittelyn tietoturvaa ja helpottaa lehden perillemenoa, sillä osoitteenmuutokset päivittyvät järjestelmään automaattisesti, jos muuttaja on muuttoilmoituksessaan tämän sallinut. Urheiluampuja-lehti kuuluu SAL:n jäsenetuna kaikille seuranne jäsenille.

Lehden tilausta varten tarvitaan jäseniltä sukunimi ja Sportti-ID. Lehden tilaaminen ei edellytä seuralta Suomisportin käyttöä seuran jäsenrekisterinä. Muuta jäsenrekisteriä käytettäessä jäsenten Sportti-ID-numerot kannattaa kuitenkin tallentaa seuran jäsenrekisteriin, jotta lehden tilaus käy näppärästi.

Vuotuisen määräajan (15.2.) merkitys korostuu jatkossa, sillä vanhoja, edellisvuotisia tietoja ei enää käytetä postitukseen. Uusia jäseniä voi lisätä tilaukseen vuoden mittaan, kun heitä seuraan liittyy. Näin he saavat lehden postitettuna kotiin seuraavasta numerosta alkaen. Ilmoita seurasta eroavat jäsenet liittoon, niin poistamme heidät lehden tilaukselta.

Jos asia on mennyt aiemmin niin sanotusti ohi, nyt kannattaa toimia. Jotta seuraavan lehden postitus sujuu, tulee harrastajan ilmoittaa mahdollisesti puuttuva Sportti-ID-numeronsa seuraansa. Seuran puolestaan tulee tehdä lehtitilaus seuransa jäsenille Suomisportin tapahtuman kautta.

Tarkat ja ajantasaiset ohjeet löytyvät materiaalisalkusta (klikkaamalla tätä linkkiä pääset sivuille suoraan)

Suomisportin lehtitilaus (tapahtumailmoitus), johon seurakäyttäjät lisäävät seuransa jäsenet.

Suomisport Sportti ID tuontipohja