Kairon maailmancupissa ammuttiin skeetin avauspäivä
27.4.2023 klo 18:52
Lassi Palo

Oskari Lehtimäki (vas.) ja Ukko-Pekka Mäkinen ovat Suomen edustajat Kairon maailmancupissa. (Kuva: Jorma Korhonen)

Oskari Lehtimäki ja Ukko-Pekka Mäkinen edustavat Suomea tänään Kairossa alkaneessa haulikkolajien maailmancupissa. He ovat miesten skeetissä avauspäivän jälkeen sijoilla 58 ja 71.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) vuoden neljäs haulikkolajien maailmancup alkoi torstaina Egyptin Kairossa. Kilpailuun osallistuu kaksi suomalaista skeet-ampujaa: Ukko-Pekka Mäkinen (Tornionseudun Ampujat) ja Oskari Lehtimäki (Honkajoen Seudun Ampujat), jotka ovat nousseet juniorisarjasta miesten sarjaan.

Miesten skeetin avauspäivänä ammuttiin 50/125 kiekkoa. Toinen kilpailupäivä (50 kiekkoa) ammutaan perjantaina ja peruskilpailun viimeiset 25 kiekkoa ja finaali lauantaina.

– Olosuhteet ovat täällä viimeisen päälle. Ehkä siksi täällä on osanottajiakin runsaasti, miesten kilpailussa 108, vaikka täälläkään ei ole Pariisin olympiapaikkoja jaossa, Ampumaurheiluliiton skeetin nuorten valmentaja Jorma Korhonen sanoi.

– Ensimmäinen kisapäivä on nyt takana. Se oli hiukan vaihteleva. Oskarilla on koossa 46/50 ja ”UuPeellä” 44/50. Huomenna jatketaan ja parannetaan suorituksia.

Lehtimäen sarjat olivat 24+22 ja Mäkisen 21+23. He jatkavat kilpailua sijoilta 58 ja 71.

Kaikki 50 kiekkoa rikkoi kuusi miestä.

ISSF:n maailmancup (skeet, trap)
25.4.–5.5. Kairo, Egypti

Tilanteita to 27.4.

Miesten skeet, 1/3 kilpailupäivä (50/125 kiekkoa): 1) Eric Delaunay Ranska, Gurjoat Khangura Intia, Nikolaos Mavrommatis Kreikka, Erik Pittini Italia, Jaroslav Startsev Georgia, Erik Watndal Norja 50, … 58) Oskari Lehtimäki 46, … 71) Ukko-Pekka Mäkinen 44. 108 osanottajaa.

Kaikki tulokset ISSF:n verkkosivuilla.