Saara Toivonen practicalin valmennuskoordinaattoriksi
30.6.2023 klo 06:57

Saara Toivonen aloittaa heti työnsä practicalin valmennuskoordinaattorina.

Saara Toivonen on nimitetty Ampumaurheiluliiton practicalin valmennuskoordinaattoriksi.

Saara Toivosen sopimus on määräaikainen ja osa-aikainen. Se päättyy vuoden 2024 marraskuun lopussa.

– Aloitan työt hyvillä ja avoimin mielin. Olen harrastanut practicalia kymmenen vuoden ajan, ja olen kilpaillut edes kerran jokaisella asetyypillä, jolla lajia voi harrastaa. Haluan auttaa ampumaurheilijoita urallaan eteenpäin, Kellokoskella perheineen asuva Toivonen, 40, sanoo

– Toivon, että jatkossa saavutamme valmennustoiminnassamme saman pitkäjänteisyyden, jonka olemme saavuttaneet neljä vuotta sitten alkaneen Raine Peltokosken luotsaaman Lady-valmennusjoukkueen kanssa.

Toivonen valittiin Ampumaurheiluliiton vuoden 2018 pistoolipractical-ampujaksi. Hän on saavuttanut neljä SM-kultaa ja kolme SM-hopeaa. Kiväärissä hän voitti vuonna 2016 SM-pronssia ja MM-joukkuepronssia 2017.

– Uskoakseni siis ymmärrän kattavasti millaisista eroista ja yksityiskohdista practical-ammunnan eri divisioonissa on kyse.

Toivonen on myös suorittanut practical-ammunnan Range Officer -tuomarikoulutuksen 2016 ja toiminut ratatuomarina kotimaassa ja kansainvälisesti.

Toivonen palaa elokuussa vanhempainvapaaltaan takaisin siviilityöhönsä aselupa-asiantuntijaksi.

Saara Toivonen aloittaa heti työnsä practicalin valmennuskoordinaattorina.