Ensimmäiset olympiavalinnat Pariisiin – Eetu Kallioinen ja Aleksi Leppä joukkueeseen
12.12.2023 klo 18:42

Eetu Kallioinen tuulettaa saavuttamaansa Pariisin olympiamaapaikkaa Bakun MM-kilpailuissa elokuussa. (Kuvat: Lassi Palo)

Suomen Olympiakomitean hallitus on kokoontunut tänään ja vahvistanut hetki sitten huippu-urheiluyksikön tekemät ensimmäiset olympiavalinnat Pariisin olympialaisiin. Tässä vaiheessa joukkueeseen nimettiin kymmenen urheilijaa – heidän joukossaan Eetu Kallioinen ja Aleksi Leppä.

Järjestyksessään 33:nnet kesäolympialaiset kilpaillaan Ranskan Pariisissa 26. heinäkuuta – 11. elokuuta 2024. Ensimmäiset urheilijavalinnat Suomen olympiajoukkueeseen tehtiin tiistaina.

Aleksi Leppä Bakun MM-finaalissa, jossa hän varmisti maapaikan Pariisiin.

– Urheilija voi saavuttaa henkilökohtaisen paikan tulosrajan tai rankingin perusteella tai hän voi saavuttaa maapaikan. Noudatamme joustavan valinnan periaatetta eli urheilijoita valitaan sitä mukaa, kun he täyttävät kriteerit. Joustava valinta antaa kärkiurheilijoillemme työrauhaa kesää kohti mentäessä, olympiajoukkueen johtaja Leena Paavolainen sanoo OK:n tiedotteessa.

Suomen joukkue täydentyy seuraavan kerran maaliskuussa, ja valintoja tehdään siitä eteenpäin noin kuukausittain heinäkuulle saakka.

Ensimmäisessä valinnassa valittiin

Ampumaurheilu
Skeet: Eetu Kallioinen (Ala-Hämeen Ampujat)
Pienoiskiväärin asentokilpailu ja ilmakivääri: Aleksi Leppä (Haminan Ampumaseura)