Trap-ampujat antoivat EM-näyttöjä Kyproksella
11.3.2024 klo 18:04

Saku Tallgren (vas.), Silja Nieminen, Samuel Ruusunen ja Kaarlo Hoppu Kyproksella. (Kuva: Maija Hoppu)

Suomalaisia trap-ampujia osallistui Kyproksen kansainväliseen GP-kilpailuun antaakseen näyttöjä alkukesän EM-kilpailuihin.

Kroatian Osijekissa järjestetään EM-kilpailut touko-kesäkuun vaihteessa (23.5.–9.6.). Suomalaisia trap-ampujia osallistui Kyproksella järjestettyyn kansainväliseen GP-kilpailuun, joka oli Ampumaurheiluliiton näyttökilpailu.

Maanantaina päättyneessä naisten kilpailussa Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille) sijoittui neljänneksi ja Satu Mäkelä-Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) viidenneksi. He tekivät peruskilpailussa tulokset 111 ja 106. Voiton vei Puolan Sandra Bernal, jonka peruskisan tulos oli 111.

Poikien trapissa Samuel Ruusunen (OSU) teki tuloksen 107 ja oli uusinnan jälkeen kisan toinen. Kaarlo Hoppu (Pohjois-Hämeen Ampujat) oli seitsemäs tuloksellaan 105. OSU:n Saku Tallgren rikkoi 100 kiekkoa ja oli kymmenes. Silja Nieminen (MKMS) voitti tyttöjen trapin tuloksellaan 98+4. Ukrainan Kristina Khilchenko oli toinen (98+3).

Suomalaisten matka jatkuu Kyproksella harjoitusleirillä. Skeet-kilpailu alkaa keskiviikkona.

Kypros GP:n kaikki tulokset Multipullsoftin verkkosivuilla.