Kimmo Koivistosta Ampumaurheiluliiton kumppanuuspäällikkö
12.3.2024 klo 16:30

Kimmo Koivisto tavoitettiin tiistaina kuntosalilta.

Kimmo Koivisto on valittu Ampumaurheiluliiton kumppanuuspäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään maaliskuun 18. päivänä.

Ampumaurheiluliiton kuluvan vuoden toimintasuunnitelmassa ja budjetissa oli varauduttu määräaikaiseen palkkaukseen liittyen yritysyhteistyön tehostamiseen. Hallitus päätti tammikuussa avata haun kumppanuuspäällikön tehtävään.

Rekrytointiprosessi on nyt päättynyt, ja kumppanuuspäällikön kanssa allekirjoitettiin tiistaina työsopimus. Kimmo Koivisto aloittaa työt ensi viikolla eli 18. maaliskuuta. Työsopimuksessa on sovittu yhdeksän kuukauden mittaisesta määräaikaisesta työsuhteesta.

– Koin tehtävän älyttömän mielenkiintoiseksi. Se, mikä tekee siitä mielenkiintoisen, on se, kun nimi alkaa sanalla ”Suomen”. Se vetää rinnan kaarelle ja on ylpeydenaihe – tuote, jota on kunnia edustaa, kuntosalilta tavoitettu Koivisto sanoi.

– On hienoa päästä kertomaan aktiivisen lajiliiton ilosanomaa muun muassa lapsista ja nuorista, joiden auttaminen on tosi syvällä sielussani. On myös hienoa päästä tekemään töitä hienon asian puolesta.

Koivisto, 49, asuu perheineen Kiimingissä, mistä käsin hän alkaa tehdä töitä. Hän luonnehtii itseään ”kokeneeksi ja motivoituneeksi monen alan ammattilaiseksi”, jolla on kymmenien vuosien kokemus paitsi urheilusta myös eri liiketoiminnoista ja esihenkilönä toimimisesta eri vastuualueilla. Koivisto aloitti työuransa putkiasentajana, mutta ”ajautui” sittemmin myyntialalle.

Koivisto toimi viimeksi Onnisen Pohjois-Pohjanmaan aluepäällikkönä ja paikallispäällikkönä. Hän on ollut myös Onninen Expressin johtoryhmän jäsen ja toiminut Onnisella myös teknisenä myyjänä.

Koivisto toimii edelleen turvallisuuspäällikkönä Qstock-nimisessä yrityksessä. Hän on myös personal trainer, yrittäjä ja valmentaja. Koivisto on harrastanut useita urheilulajeja ja kilpaillut pesäpallossa, jalkapallossa, jääkiekossa ja kickboxingissa. Koivisto on toiminut myös valmentajana muun muassa kamppailulajeissa ja yleisurheilussa. Koivisto perusti vuonna 1994 Oulun Potkunyrkkeilyseuran, ja Suomen Urheiluliitto on palkinnut hänet kultaisella ansiomitalilla.

Koivisto luonnehtii itseään pian 50-vuotiaaksi ”pojan aluksi”, jolla on tekevän luonteensa vuoksi paljon kokemusta monelta alalta.

– Minulla on ollut asiakkaita monilta aloilta, kuten yrityksistä, kunnista, kaupungeista ja kirkosta. Esiintyjinä ovat olleet muun muassa Haloo Helsinki, 69 Eye´s, Sonata Arctica ja Amaranthe. Kun kaikki tapahtuu monta kertaa peräkkäin, tarkoittaa se sitä, että aina kaikkien asioiden on pitänyt mennä hyvin ja oikein, jotta luottamus säilyy ja asioita tapahtuu uudelleen.

Koivistolla on myös turvallisuusalan yritys SESP Oy. Hän on kiertänyt puhumassa kouluissa kiusaamista vastaan.