1.Valintakilpailut:

PM-kilpailuiden valintamenettelyssä huomioidaan samat näyttökilpialut kuin EM- ja MM-kilpailuissa, jotka ovat nähtävillä liiton internet-sivuilla.

2.Valintakilpailuiden näyttöikkuna:

1.1.2022 – 26.6.2022

3.Valintamenettely:

Haulikkolajeissa (trap, skeet) sekä pistooliammunnassa urheilijoista muodostetaan ranking-lista, jossa urheilijat asetetaan paremmuusjärjestykseen yksittäisen parhaan kilpailutuloksen perusteella, joka on ammuttu jossain em. näyttökilpailussa näyttöikkunan aikaraameissa. Urheilija voi siis osallistua halutessaan vain joko yhteen tai vaikka kaikkiin näyttökilpailuihin ja tämän jälkeen häneltä huomioidaan ranking-listaukseen paras ammuttu kilpailutulos.

Kiväärin osalta menettely on muutoin sama, mutta kiväärin päävalmentaja haluaa ranking-listan muodostamiseen hyödyntää kahdessa eri näyttökilpailussa ammuttua yhteistulosta, jotta olosuhteiden vaikutus saadaan minimoitua.

Näin muodostetun ranking-listauksen perusteella joukkue valitaan järjestäjien ilmoittamien maksimaalisten entryjen mukaisesti. Mikäli ranking-listan perusteella valitusta joukkueesta joku urheilija kieltäytyy edustustehtävästä, niin hänen paikkaansa tarjotaan ranking-listalla seuraavana olevalle urheilijalle.