hiput-14-vtNuoriso

Keväällä 2023 nuorille suunnatun kultahippukyselyn tulokset löytyvät täältä

Ampumaurheiluliiton Nuorisotoiminnan visio

Ampumaurheilun nuorisotoiminta on lasten ja nuorten tarpeisiin mitoitettua monipuolista toimintaa, joka tukee kasvua pinestä ampumaurheilijasta isoksi ihmiseksi. Seuroissa on nuorten osaamiseen ja vastuuseen perustuva toimintakulttuuri.

Nuorisotoiminnan visio on määritelty SAL:n Puhtaita Osumia -strategiassa.

Ampumakoulutoiminnan tukeminen

Uusien harrastajien tie ampumaurheilun pariin kulkee seurojen ampumakoulujen kautta. Ampumakoulutoiminnan tukeminen on yksi nuorisotoiminnan sektorin tärkeimmistä tehtävistä. Seurojen ampumakouluja tuetaan materiaaleja tuottamalla sekä ohjaajakoulutuksia järjestämällä.

Ampumakoulutoimintaa tukee myös alle 15-vuotiaille tarkoitettu ns. Kultahipputoiminta , joka tarjoaa lapsille mahdollisuuksia olla mukana ampumaurheilun seura- ja kilpailutoiminnassa. Kultahippujen kilpailujärjestelmän, ampumakoulujen ja ohjaajakoulutusten myötä jäsenseuroille tarjotaan erilaisia toiminta- ja kehittymisen mahdollisuuksia lasten ampumaurheilun järjestämistä varten.

Reilusti Radalla

Ampumaurheilun nuorisotoiminnan sektorilla läpileikkaavana teemana on toiminnan sisältöjen laatu ja eettisyys. Eettisiä asioita tuodaan ohjaajakoulutuksissa ja materiaaleissa esille ”Reilusti Radalla” -sloganin avulla.

Pääteemoina ovat:

– Seuratoiminnan sosiaalisuus,
– rehellisyys ja oikeudenmukaisuus,
– toimintaa lasten ehdoilla ja
– monipuoliset tekemisen mahdollisuudet.

Avaintoimijaverkosto tuo viestiä kentältä

Nuorisotoiminnan avaintoimijat ovat aktiivisia laji-ihmisiä, jotka haluavat olla mukana kehittämässä ampumaurheilun nuorisotoimintaa. Verkosto on avoin kaikille.

Avaintoimijoiden tuovat seurojen ja aluejaostojen näkemyksiä ampumaurheilun nuorisotoiminnan kehitystyöhön sekä toimivat tapaamisissa yhdessä sovittujen asioiden puolestapuhujina.

Kouluvierailut

Ohjeita ja vinkkejä löydät ohesta klikkaa tästä

Kuulosuojaimet käyttöön!

Muistathan suojata kuuloasi. Kuulosuojaimilla se onnistuu helposti.