Ampumaurheiluviikko avattu: Puolentoista sataa kokeilijaa Orimattilassa
11.5.2007 klo 12:00

"Avoimet ovet"-tapahtuma houkutteli noin 150 kokeilijaa Orimattilan ampumakeskukseen keskiviikkona 9. toukokuuta. He ampuivat haulikolla, pistoolilla, kiväärillä ja jousipyssyllä. Tapahtuma oli "varaslähtö" Ampumaurheiluviikolle, joka on 20.-27.5.

– Tapahtuma oli suunnattu nuorille. Kokeilijoista 110-120 oli yläasteen ja lukion oppilaita. He viihtyivät ampumakeskuksessa pitkään, kertoo Marja Maunula. Hän urakoi tapahtumassa kahdessa roolissa, kun hän työskentelee Orimattilan yläasteella ja toimii myös Orimattilan Seudun Urheiluampujien hallituksen jäsenenä.

Avointen ovien tapahtuman järjesti Orimattilan Ampumaratayhdistys. Sen jäseniä ovat OSU, Orimattilan Jymy, Orimattilan Riistanhoitoyhdistys ja Reserviläisjärjestöt. Kävijöitä riitti tasaisena virtana koko päivän kello 10:stä alkaen aina kello 19:ään asti.

– Urheiluampujien jäsenet ja Urheilukoulun varusmiehet opastivat haulikkoammunnassa. Osulaiset hoitivat myös pistoolin laser-ammuntapisteen. Reserviläiset ammuttivat pistoolilla. Kivääriammunnasta vastasi Jymyn ampumahiihtojaosto ja jousiammunnasta Riistanhoitoyhdistys, Marja Maunula luettelee.

– Tämä oli meille ensimmäinen yhteinen tapahtuma. Loppupalaverissa käymme vielä tilaisuuden läpi, mutta arvelen, ettei tämä ollut viimeinen tapahtuma.

Ampumakeskuksen väki hemmotteli vieraitaan. Vieraille oli tarjolla ampumisen lisäksi maksutta makkaraa, pullaa, munkkeja, mehua ja kahvia.

Orimattilan Ampumaratayhdistys otti tapahtumallaan ”varaslähdön” Ampumaurheiluviikolle, joka on 20.-27. toukokuuta. Seurat! Muistakaa ilmoittaa omat tapahtumanne Ampumaurheiluliittoon. Se onnistuu helposti Ampumaurheiluviikon nettisivulla.