Nuoret hävisivät maaottelun Virolle
23.5.2011 klo 12:00

Suomen nuoret ampumaurheilijat tekivät viikonloppuna onnistuneen vaikkakin tappiollisen maaottelumatkan Viroon. He kilpailivat Viroa vastaan luotilajien maaottelussa (ilma-aseet sekä 25m ja 50m ruutiaseet), joka järjestettiin Tallinnasta etelään sijaitsevassa Männikussa.

Viro voitti maaottelun pistein 151–135.

– Hieman hävisimme maaottelun, mutta siitä huolimatta muutamia tosi hyviä näyttötuloksia meidän nuoremme ampuivat. Varsinkin Katarina Långström ja Aleksi Leppä ovat kehittyneet tänä vuonna. Juuso Pekurinen on myös kehittynyt erinomaisesti, ja lisäksi Anton Miettinen urakoi useissa lajeissa ampuen erinomaisia finaalituloksia, Suomen joukkueenjohtajana toiminut Mikko Mattila sanoi.

– Keli oli kesäinen, tuuli hieman häiritsi, mutta samahan se oli kaikilla. Muutama joutui ampumaan tuulisemmalla radalla, ja taulujen vaihdot teimme käsivaihtona. Eipä se paljoa hyvää mieltä ja yritystä häirinnyt.

Mattilan mukaan kahdella suomalaisella oli vatsatautia (Marjoriikka Rissanen ja huoltaja Pekka Rissanen).

– Ammunnat onnistuivat Marjoriikalta siitä huolimatta hyvin, Mattila kehui.

Viro–Suomi -maaottelun tulokset ovat oheisessa liitteessä.