SSG juhlisti 50-vuotistaivaltaan kanuunan laukauksien kera
10.7.2011 klo 12:00

Sibbo Skyttegille (SSG) juhli eilen (9.7.) 50-vuotista taivaltaan Sipoon keskusampumaradalla.

Seuran 50-vuotisjuhla alkoi SSG:n mustaruutiampujien ampumilla kanuunan laukauksilla sekä äkseerausesityksillä ja kunnialaukauksilla. Upean avauksen jälkeen avaus- ja tervetulopuheen piti SSG:n puheenjohtaja Elof Juselius.

– On hienoa ja kunnia olla puheenjohtajana 50-vuotiaassa seurassa, jonka radoilla on kilpailtu EM-, MM-kilpailuja ja jonka urheilijoista löytyy Maailman ja Euroopan  mestareita ja kymmenittäin Suomen Mestareita, totesi Juselius.

50-vuotisjuhlan juhlapuheen piti Olympiakomitean varapuheenjohtaja, SAL:n hallituksen jäsen Pia Nybäck.

– Jos taustaksi tiivistetään muutamia perusasioita ampumaseurastamme:

Sibbo Skyttegille on erittäin monipuolinen, ammattitaitoisesti johdettu ja jatkuvasti kasvava seura. Seuran toiminnassa on onnistuneesti yhdistetty seura- ja vapaaehtoistyötä sekä myös palkattua työvoimaa. Seura pystyy siis hallitusti vastaamaan monenlaisten harrastajien tarpeisiin.

Sipoon ampumarata-alue on hieno ja monilta osiltaan vastaa myös kansainvälisiä vaatimuksia, lisäksi rata-aluetta kehitetään edelleen jatkuvasti.

Kilpailutoiminnassa tulee jatkuvasti menestystä: Pohjolan maljan voittoja on kertynyt lukuisia, seuran ampuja on useamman kerran nimetty vuoden ampujaksi Suomessa, ja lisäksi SSG on kokenut ja osaava kilpailujen järjestäjä.

Ehkäpä tämän perusteella voisi todeta, että tänään juhlimamme viisikymppinen, Sibbo Skyttegille, on asiansa osaavien ammattilaisten ja sydämellään mukana olevien seuraihmisten ampumaseura, jonka toiminta on erittäin monipuolista, vastuullista ja kehittyy jatkuvasti. Vastannee monen SSG:n ampujankin profiilia, totesi Nybäck puheessaan.

Illallisen ja ansiomerkkien jaon jälkeen juhlat jatkuivat kauniissa kesäillassa tansien merkeissä.