Hämeen Liikunta ja Urheilu järjestää koulutusta ohjaajille ja valmentajille
19.2.2014 klo 12:00

Äänenkäyttö ja kehonkieli ohjaustilanteessa – Mitä ja miten viestin valmennettavilleni? 6.3. klo 17.30-20.30, TAMPERE

Koulutuksessa käydään läpi äänenkäyttöön ja sanattomaan viestintään liittyviä asioita. Miten käytän ääntäni? Miten voin huoltaa sitä? Mitä viestin ohi sanojen? Miten saan viestini perille? Käymme läpi jokaisen ongelmakohdat ja etsimme niihin sopivat harjoitteet. Mukaan rennot vaatteet, vesipullo ja positiivinen mieli! Kouluttajana näyttelijä, teatteritaiteen maisteri Minna Kangas, jolla on vankka kokemus äänipulmista ja intohimoinen suhde ääneen.

Hinta: jäsenille 55€/ muille 65€
Tarkista jäsenyytesi täältä: http://www.hlu.fi/hlu/jasenyys/jasenjarjestot/
Kouluttaja: Minna Kangas
Paikka: Tampere, Varalan Urheiluopisto
Viimeinen ilmoittautumispäivä 20.2.

Nuorten Liiketaitoharjoittelu osa 4, Yhdistelykyky ja moniulotteisuus
26.3.2014 klo 18, TAMPERE

Kohderyhmä: Eri lajien valmentajat ja fysiikkavalmentajat

Nuorten Liiketaitoharjoittelun neljännessä osassa pääroolissa ovat erilaiset hypyt, loikat ja kinkat sekä heitot yhdistettynä perusliikemalleihin kuten juoksuun, sivulaukkaan ja ristiaskellukseen.
Koordinaatio ja etenkin yhdistelykyky nousee jälleen tärkeään asemaan, kuten Nuorten Liiketaitoharjoittelun kolmannessakin osassa. Nämä ominaisuudet ovatkin urheilullisuuden ja tehtäväsidonnaisen liikkeen tärkeimpiä osatekijöitä.
Erilaisten hyppyjen ja heittojen systemaattisessa toteutuksessa on tärkeää harjoitteiden moniulotteisuus, liikkeen sujuvuus ja taloudellisuus sekä toteutuksen käytännöllisyys ja turvallisuus.
Toivottavasti saat näistä aineksia nettisivuille.

Hinta: jäsenille* 40€/ muille 60€
*HLU:n jäsenseurojen valmentajat, Suomen Valmentajat tai Tampereen Urheiluakatemia
Tarkista HLU:n jäsenyytesi täältä: http://www.hlu.fi/hlu/jasenyys/jasenjarjestot/
Kouluttaja: Suomen Valmentajien kouluttajat
Paikka: Tampere, Varalan Urheiluopisto
Viimeinen ilmoittautumispäivä 16.3.

Johdatus MTC kinesioteippaukseen 2.4. klo 17.30-20.30, TAMPERE

Lyhyen johdantokoulutuksen aikana saat käsityksen kinesioteippauksen käyttötarkoituksista ja sen mahdollisuuksista. Opit käyttämään teippiä oikein ja osaat koulutuksen jälkeen tehdä muutamia tarpeellisia teippauksia.
Kohderyhmä: kaikki kinesioteippauksesta kiinnostuneet: valmentajat, urheilijat, huoltajat, joukkueenjohtajat, kuntoilijat
Sisältö:
– Kinesioteippauksen perusteet
– Teippauksen käyttömahdollisuudet
– Erilaiset teippaustekniikat
– Teippaustekniikoiden harjoittelu
– Teippausharjoituksia

Hinta: 63€
Kouluttaja: Fysioline
Paikka: Tampere, Fressi Syke
Koulutuksesta on mahdollista tilata CureTape kinesioteippejä erikoishintaan.
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 19.3.

VOK -superviikonloppu 4.-6.4., TAMPERE

Liikunnan aluejärjestöt tarjoavat VOK 1 tasolle koulutusta. Tavoitteena on luoda perusta yksittäisen harjoituskerran laadukkaaseen toteuttamiseen. Koulutus koostuu 12 teemakoulutuksesta. Teemakoulutusten kesto vaihtelee 2-7 tunnin välillä ja sen lisäksi niihin liittyy oppimistehtäviä. Koulutuksen kokonaislaajuus on 50 tuntia.

Koulutukseen osallistuja voi halutessaan osallistua myös yksittäisiin teemakoulutuksiin oman kiinnostuksen mukaan. Koko VOK I tason suorittaakseen koulutukseen osallistuja suorittaa 50 tunnin yleisopintojen lisäksi lajiliiton edellyttämät lajiopinnot. Osa lajiliitoista toteuttaa VOK -koulutukset itsenäisesti ja osa yhteistyössä liikunnan aluejärjestöjen kanssa. Koulutukseen osallistujan kannattaa etukäteen varmistaa omasta lajiliitosta/ koulutuksen järjestäjältä, hyväksyykö lajiliitto alue VOK:n osaksi omaa koulutusjärjestelmää.

VOK -superviikonlopun jokaiseen osioon otetaan max. 40 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Saatte sähköpostiinne erillisen ilmoituksen mikäli ette ole mahtuneet koulutukseen tai koulutus, tai sen jokin osio peruuntuu.

AIKATAULU JA OHJELMA 4.-6.4.2014 Tampere, Varalan Urheiluopisto

Perjantai 4.4.
klo 17.30-20.30 Kannustava valmentaja ja ohjaaja (3h)

Lauantai 5.4.
klo 9-12.00 Liikunnallinen elämäntapa (3 h)
klo 12-12.45 Lounas (omakustanne)
klo 12.45-15.45 Harjoittelun suunnittelu ja arviointi (3h)
klo 16-18.00 Psyykkiset ja sosiaaliset ominaisuudet harjoittelussa (2 h)

Sunnuntai 6.4.
klo 9-12.00 Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa (3h)
klo 12-12.45 Lounas (omakustanne)
klo 12.45-15.45 Taitoharjoittelu (3 h)
klo 16-18.00 Tunne ja vuorovaikutustaidot valmennuksessa (2 h)

Hinta: 140€/Koko viikonloppu, 26€/osallistuja/2-3h, 48€/osallistuja/4-6h ja 68€/osallistuja/7-9h
Paikka: Tampere, Varalan Urheiluopisto ja/tai Takahuhdin koulu (koulutuspaikkasi varmentuu koulutusvahvistuksessa)
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 21.3.2014

Ilmaisu ja tulkinta urheilusuorituksessa 17.5. klo 11-14, TAMPERE

Koulutuksessa käydään läpi tulkinnan ja ilmaisun merkitystä urheilusuorituksessa. Millä keinoin saan urheilijan tuomaan esille omaa persoonaansa urheilusuorituksessa? Miten houkutan esiin ilmaisunkykyä ja -tarvetta? Miten auttaa urheilijaa kehittämään tulkinnallisia avujaan? Kouluttajana näyttelijä, teatteritaiteen maisteri Minna Kangas, joka toimii myös Suomen rock´nswing-tanssien maajoukkueen esiintymisvalmentajana.

Hinta: jäsenille 55€/ muille 65€
Tarkista jäsenyytesi täältä: http://www.hlu.fi/hlu/jasenyys/jasenjarjestot/
Kouluttaja: Minna Kangas
Paikka: Tampere, Takahuhdin koulu
Viimeinen ilmoittautumispäivä 4.5.

HLU pidättää oikeuden muutoksiin.
Koulutus toteutetaan mikäli osallistujia on vähintään 10 henkilöä/koulutus.

Ilmoittaudu mukaan koulutuksiin osoitteessa www.hlu.fi/ilmoittaudu

Muista myös edulliset tilauskoulutukset valmiista koulutustarjonnastamme tai räätälöidysti toiveidenne mukaan suoraan omaan seuraasi tai yhteisöösi!

Löydä muita mielenkiintoisia koulutuksia  http://www
.hlu.fi/koulutus/koulutuskalenteri/

Liitteet