Sami Heikkilä vetämään liikkuvan maalin tehoryhmää
18.4.2018 klo 12:21

Sami Heikkilä.

Liikkuvan maalin lajeissa menestynyt Sami Heikkilä ryhtyy vasta nimetyn liikkuvan maalin tehoryhmän valmentajaksi.

Liikkuvan maalin tehoryhmään on nimetty viisi nuorta urheiluampujaa, jotka ovat Toni Annala (Jalasjärven Ampujat), Mikko Hakala (Kymppi-64), Iida Heikkilä (Keuruun Seudun Ampujat), Mikko Ketola (Satakunnan Ampujat) ja Aaro Vuorimaa (Lapuan Seudun Ampujat).

Tehoryhmä aloittaa Inkoossa 13.-15. kesäkuuta järjestettävällä leirillä. Ryhmäläiset osallistuvat heti sen jälkeen pidettävään Inkoo GP-kilpailuun (16.-17.6.)

Liikkuvan maalin SM-kilpailut heinäkuun lopussa, ja ennen niitä tehoryhmällä on toinen kahden päivän leiri Inkoossa. Syksyllä on vielä 1-2 viikonloppuleiriä.

– Tavoitteenamme on saada maajoukkue ja tehoryhmä harjoittelemaan samaan aikaan, jotta nuoret motivoituvat ja ymmärtävät miten paljon töitä on tehtävä. Tehoryhmä toimii myös ponnahduslautana maajoukkueeseen, Heikkilä sanoo.

Ampumaurheiluliiton tämän vuoden tehoryhmässä on nyt liikkuvan maalin lajien lisäksi kivääri-, pistooli- ja trap-ampujia.

Nuorten tehoryhmätoiminnan tarkoituksena on auttaa ja tukea lahjakkaita nuoria urheiluampujia heidän harjoittelussaan ja valmennuksessaan. Nuoret eivät vielä kuulu maajoukkueryhmiin, mutta tavoite on asetettu menestymiseen kilpaurheilussa.

Omaa urheilu-uraansa Heikkilä ei ole suinkaan lopettamassa, vaan hänen tavoitteenaan ovat ensi syyskuussa Etelä-Korean Changwonissa järjestettävät ISSF:n kaikkien lajien MM-kilpailut. Hänellä on useita EM- ja MM-mitaleja, mutta miesten henkilökohtainen arvokisamitali häneltä vielä puuttuu.

– Kovasti tavoittelen MM-paikkaa ja panostan näyttökisoihin. Lähtökohdat ovat nyt paremmat kuin edellisinä vuosina, sanoo Heikkilä, joka edusti Suomea ensimmäisen kerran kansainvälisissä arvokisoissa vuonna 2007.

Kaikki Ampumaurheiluliiton tehoryhmät täällä.