SAL-valmentajaverkoston toiminta käynnistyy
9.11.2022 klo 06:44
Sanna Erdogan

Valmentajaverkoston ideointia Kisakalliossa 30. lokakuuta. (Kuva: Lassi Palo)

Suomen Ampumaurheiluliitto on saanut Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoituksen hankkeeseen, jossa kehitetään ohjaaja- ja valmentajakoulutusta, ampumaurheilukoulujen toimintamalleja ja aktivoidaan SAL valmentajaverkosto.

SAL-valmentajaverkosto tukee valmentajien, seurojen, alueiden ja liiton valmennusryhmien valmentajien välistä yhteistyötä ja lisää vuorovaikutusta eri toimijoiden välillä. Verkostoon kuuluvien henkilöiden oman osaamisen kehittymisen lisäksi edistetään ampumavalmennuskulttuurin kehittymistä ja valmentajuuden arvostusta.

SAL-valmentajaverkosto edistää yhteisöllistä valmennuskulttuuria jakamalla tietoa ja lisäämällä keskustelua valmentajien kesken. Verkoston tapaamisissa hyödynnetään myös maajoukkuevalmentajien uusinta tietotaitoa.

Valmentajaverkosto on Suomen Valmentajien jäsenkerho, joten verkostoon kuulumalla saa myös Suomen Valmentajien jäsenedut käyttöönsä. Katso kaikki henkilöjäsenen edut täältä.

SAL-valmentajaverkoston toimintaa ideoitiin Grande Finalen yhteydessä lokakuun lopussa. Paikalla oli noin 20 innokasta osallistujaa. Pienryhmätyöskentelyiden pohjalta saatiin hyviä vinkkejä kiinnostavista aiheista ja asiantuntijoista sekä ideoita verkoston toimintaan niin yhden lajin kesken kuin yli lajirajojen.

SAL -valmentajaverkoston toimintasuunnitelman runko vuodelle 2023:
Ampumaurheiluvalmentajien seminaari Kisakalliossa 27. -28.1.
Webinaari liittovalmentajan kanssa kevät 2023
Ampumaurheiluvalmentajien seminaari Kisakalliossa 22. -23.9.
Webinaari liittovalmentajan kanssa syksy 2023
Näiden lisäksi järjestetään mahdollisuuksien mukaan alueellisia tapaamisia.

Verkostoon pääsee mukaan liittymällä Suomen Valmentajien jäseneksi ja valitsemalla ensisijaiseksi jäsenyydeksi SAL -valmentajaverkoston. Jäsenmaksu on 59€ vuodessa (seniorijäsenyys 70 vuotta täyttäneille 49€).

Saat samalla jäsenmaksulla kaikki Suomen Valmentajien jäsenedut, kuten Valmentaja-lehden ja koulutusedut. Lisäksi pääset SAL-valmentajaverkoston seminaareihin edullisempaan hintaan ja maksutta etätapaamisiin. Verkostolle lähetetään noin kerran kuukaudessa e-Valmentaja, joka sisältää ampumaurheilun omaa sisältöä, kuten erilaisia harjoitusvinkkejä ja uutisia kilpailuista.

Liity mukaan tästä.

SAL-valmentajaverkostosta antaa lisätietoja hankekoordinaattori Jaana Välimäki, jaana.valimaki@ampumaurheiluliitto.fi  / p. 040 775 7802 ja nuoriso- ja koulutuspäällikkö Kustaa Ylitalo, kustaa.ylitalo@ampumaurheiluliitto.fi / p.040 839 0446