Lajiparlamentissä valitaan urheilijavaliokunnan jäsenet
26.9.2014 klo 12:00

Lajiparlamenttien terävöittämiseksi on laadittu uudet ohjeistukset, jotka hallitus hyväksyi 25.9. pitämässään kokouksessa. Ohjeet tulevat voimaan heti ja tulevissa parlamenteissa toimitaan niiden mukaan.

Ampumaurheilun lajiparlamentit ja Vuoden parhaiden ampumaurheilijoiden palkitsemistilaisuus Grande Finale lähestyvät. Parlamentit järjestetään 1.-2.11.2014 Kisakallion Urheiluopistolla Lohjalla.

Parlamenttejä varten on laadittu ohjeistus (ks. dokumentti), jonka tarkoituksena on selkeyttää lajijaostojen toimintaa ja itse parlamenttitapahtumaa.

Pitkään vireillä ollut Urheilijavaliokunta puhalletaan nyt uuteen nousuun. Urheilijavaliokunnan tulee koostua yhdestätoista (11) jäsenestä, jotka valitaan vaaleilla. Mikäli kaikkiin lajiryhmiin ei saada riittävästi ehdokkaita voi hallitus päättää pienemmästä valiokunnasta.

Näistä yhdestätoista (11) jäsenestä tulee seitsemän (7) edustajaa ISSF:n lajiryhmiä (2 haulikkoa ml. sportinglajit, 2 kivääriä, 2 pistoolia ja 1 liikkuvaa maalia) sekä neljä (4) ei-ISSF:n lajiryhmiä (1 practical, 1 siluetti, 1 mustaruuti ja 1 kasa-ammunta). Jotta valiokunnassa olisi jäseniä molemmista sukupuolista tulee kunkin ISSF:n lajiryhmän kahdesta edustajista toinen olla nainen.

Ensimmäiseen valiokuntaan valitaan jäsenet edellä mainitun mukaisesti 1.11.2014 pidettävissä lajiparlamenteissa. Urheilijalla on yksi (1) ääni/urheilija. Äänestää voivat parlamentissa paikalla olevat urheilijat. Liittohallitus nimeää valiokunnalle puheenjohtajan.

Valiokunnan tarkoituksena on kerätä tietoa ja mielipiteitä maajoukkueurheilijoiden tarpeista, ongelmista sekä toimia linkkinä liiton eri toimintatasojen ja urheilijoiden välillä, jotta urheilijat voisivat valmentautua entistä paremmin.

Parlamenteista ja Grande Finalesta löydät tietoa tästä tai alla olevasta linkistä