ILMOITA SEURASI MUKAAN AMPUMAURHEILUPÄIVIIN!
2.5.2015 klo 12:00

Ampumaurheiluviikon tarkoituksena on, että seuroissa järjestetään ampumaurheilupäivä tai – päiviä viikonlopun aikana. Koska kaikki seurat eivät pysty järjestämään yhtä aikaa samana päivänä ”avoimien ovien” esittelypäivää, kokoamme tapahtumat parin viikon ajalle, jolloin puhumme kattonimikkeenä ampumaurheiluviikosta. Tänä vuonna ampumapäiviä järjestetään toukokuun kahden viimeisen viikon aikana eli 18. – 28.5. välillä, elokuussa järjestetään toinen rupeama.

TEEMANA: REIPPAASTI RADALLE – TESTAA KUMPI ON TARKEMPI

MONIPUOLINEN TAPAHTUMAPÄIVÄ
Ampumaurheilupäivä on erinomainen mahdollisuus kutsua oma väki ”kylään”. Se on myös hyvä mahdollisuus yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja lajin oikean tiedon jakamiseen sekä lajikuvan kirkastamiseen. Toukokuussa koulut etsivät kovastikin kuun loppuosalle erilaisia mahdollisuuksia tutustua urheilulajeihin ja tapahtumiin. Siinäpä yksi kohderyhmä – koululaiset ja kaupanpäälle opettajille oma kisa päälle esim. oppilaita vastaan.
Meillä on paljon ympärillä erilaisia toimijoita, jotka haluavat julkisuutta ja voisivat tulla esittelemään toimintojaan esim. poliisi, pelastuslaitos (VPK), Punainen risti, urheilu- ja asekauppiaat, koiratoimijat. Näistähän saisi jo monta hienoa esitystä päivään (poliisikoira nappaa rosvon kiinni, sammutusnäytös, ensiapunäytös, agility tms. näytös), uudet kansanedustajat, leijonat ja rotaryt jne. voisivat myös olla innokkaita tulemaan mukaan kuten myös kunnan johtavat virkamiehet. Unohtaa ei toki sovi myös muita ampumaharrastusryhmiäkään! Ampumaurheilupäivä olisi hyvä paikka näyttää ja kertoa kunnan ihmisille ratatilannetta ja toiminnan vetoa. Ampumaseuratoiminta on yhteistoimintaa ja paikkakuntaa rikastuttavaa toimintaa.

Mitäs jos järjestäisimme vaikka ” leikkimielisen puulaakiottelun” kunnan eri toimijoiden (joukkueina) välille vaihteeksi vaikka ampumaurheilussa. Tapahtuman ajatuksen mukaan ampumaurheilupäivästä on tarkoitus rakentaa toiminnallinen tapahtuma, jossa osallistujat voivat kokeilla erilaisia ampumalajeja ja aseita, simulaattori- ja laseraseista ilma- aseisiin ja radan käyttöön soveltuviin ruutiaseisiin.
Tapahtumaan voisi kutsua vaikkapa seuran käyttämän asesepän, joka voi ohjata ja opastaa harrastajia aseiden huoltoon ja hoitoon liittyvissä asioissa.  Tilaisuudessa voi osallistujille järjestää pienimuotoisia kilpailuja ja kaikkien osallistujien kesken arvotaan palkintoja.

KILPAILUJA SEUROILLE JA TAPAHTUMAAN OSALLISTUJILLE – HYVIÄ PALKINTOJA
Kaikki tilaisuuksia järjestävät seurat osallistuvat seurakilpailuun, jonka voittajia palkitaan seurojen nuorisotoimintaa tukevilla palkinnoilla. Samoin myös kaikkien tapahtumaan (koko Suomi) osallistuneiden kesken arvotaan hyviä palkintoja. Palkintoina on luvassa mm. Viking Line risteilyjä, 20.000 kpl Lapuan patruunoita, Kisakallion viikonloppuja, Nikon-kiikaria, tablettitietokone jne.. Tarkemmat ohjeet tulevat seuraavassa infossa. Katso myös liiton sivuilta www.ampumaurheiluliitto.fi

MAHDOLLISUUS VARAINHANKINTAAN
Tilaisuus voi toimia myös seuran varainhankintatapahtumana, jossa on kioski tai kahviomyyntiä, arpojen myyntiä esim. Unelma-arpoja, siellä voisi olla varustekirpputori, jossa voi myydä tai vaihtaa ammuntaan tai muuhun liikuntaan ja urheiluun liittyviä varusteita ja tarvikkeita.

Unelma-arvoista seuraa saa jopa 50% katteen!! Arvan omistaa 16 lajiliittoa (SAL myös mukana). Tilaa arvat osoitteesta www.unelma-arpa.fi . Kun tilaat arvat ennen 30.4. saat vielä 20%:n extratuoton!

TUKIMATERIAALIT JA MARKKINOINTI
Tapahtumaa markkinoidessa ei pidä unohtaa paikallislehtiä ja mahdollisia paikallisradioita tai tv-kanavia. Liiton toimesta tässä mukana seuraa jo ennakkotiedote/-juttupohja, joka on myös saatavissa sähköisessä muodossa. Tuohon perusaineistoon voi seura lisätä omaa informaatiotaan, jonka jälkeen tiedotteen voi antaa paikallisviestimille kutsuttaessa heidätkin tapahtumaan.
Liiton toimesta tehdään myös ilmoituspohja lehteen, julisteet ks. liitteet alla. Ennakkoon ilmoittautuneet tapahtumat pääsevät mukaan keskitettyyn markkinointiin, jota tehdään mm. valtakunnallisissa retkeily-, metsästys- ja asealan lehdissä. Neuvottelussa on myös muitakin markkinointikanavia omaa Urheiluampujaakaan unohtamatta.

VAKUUTUKSET
Tiedoksenne, että SAL on vakuuttanut kaikki seurojen vapaaehtoiset toimijat ns. Tuplaturva- vakuutuksella eli vakuutuksessa on sekä tapaturma- että vastuuvakuutus.
Mikäli seura järjestää kokeiluammuntaa radalla, on sitä varten olemassa ns. Tapahtuman Kokeilijan vakuutus. Sen hinta on vain 1€/hlö. Toimitamme lomakkeen liitosta, johon jokainen kokeilija täyttää nimensä ja tarvittavat tiedot. Vakuutus astuu heti voimaan, kun tiedot on täytetty. Lomake tulee lähettää liittoon tapahtuman jälkeen illalla tai viimeistään tapahtuman jälkeisenä arkipäivänä. Kokeiluvakuutukset laskutetaan jälkikäteen. Kokeilustahan voi pyytää esim. 2€:n maksun, jolloin siitä jää seurallekin. Linkki Tapahtumavakuutukseen tästä.

ILMOITA SEURANNE MUKAAN
Tee alustava ilmoittautuminen jo nyt, niin tapahtumanne pääsee mukaan ennakkomarkkinointimateriaaliin.
Tee seurasi ilmoittautuminen oheisella lomakkeella, niin liitämme tapahtumanne teemasivulle nettiin ja lähetämme materiaalipaketin seurallenne. Seurojen väliseen arvontaan ja mukaan pääsee toki myöhemminkin ilmoittamalla tapahtuman. Sähköinen ilmoittautuminen tästä