Puolustusministeri Jussi Niinistö (sin) tutustui ampumaurheiluun ja sen aktiivitoimijoihin maanantaina Helsingin Santahaminassa. ”Tämä on ollut informatiivinen päivä”, hän sanoi Ampumaurheiluliiton isännöimässä tapahtumassa.
2687 uutisartikkelia
Ampumaurheilun Pohjoismaiden mestaruuskilpailut päättyivät sunnuntaina Oslossa. Trap-ampuja Vesa Järvinen oli yksi tyytyväisistä suomalaismitalisteista: ”Kolmen mitalin kanssa on mukava lähteä kotimatkalle.”
Suomalaiset urheiluampujat jatkoivat hyviä otteitaan ampumaurheilun Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa Oslossa. Eilisen avauspäivän tavoin Suomeen tuli taas tukku mitaleja.
Suomalaiset urheiluampujat aloittivat Pohjoismaiden mestaruuskilpailut mainiosti Oslossa. Mitalisijoja tuli heti avauspäivänä useita.
Ensimmäiset suomalaiset urheiluampujat matkustavat sunnuntaina Etelä-Korean Changwoniin, missä järjestetään Kansainvälisen ampumaurheiluliiton kaikkien lajien MM-kilpailut. ”Toivottavasti hyvä kausi jatkuu”, Ampumaurheiluliiton trap-lajien päävalmentaja Kari Kopra sanoo.
Tarkkuuslajit (ammunta, curling, jousiammunta ja keilailu) jatkavat yhteistyötä valmentajakoulutuksessa ja järjestävät viidennen yhteisen 1-tason valmentajakoulutuksen syksyllä 2018.
Sibbo Skyttegillen kaksikko Veli-Matti Matikainen – Mopsi Veromaa voitti trapin parikilpailun SM-kultaa Mäntsälässä lauantaina järjestetyssä kilpailussa.
Ampumaurheilun PM-kilpailut alkavat ensi viikolla Norjassa. Suomesta kisoihin lähtee 33 urheiluampujaa.
Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) kaikkien lajien 52. MM-kilpailut järjestetään Etelä-Korean Changwonissa 31.8.-15.9. Kisoihin osallistuu 1804 urheilijaa, jotka edustavat 90 maata. Suomen joukkueeseen on nimetty 30 urheiluampujaa.
Suomi sai kolmoisvoiton Viron Fitasc Sportingin mestaruuskisojen avoimessa luokassa. Viikonloppuna käydyssä kilpailussa mitalit ottivat Juha Manninen, Mikko Kiviniemi ja Jussi Mäki-Hokkonen, Tulokset löytyvät täältä ja lisää tietoa kilpailusta täällä.