Haulikon 1. lk tuomarikurssi, Kempele

Suomen Ampumaurheiluliitto
Tapahtuman kuvaus

HAULIKKOLAJIEN I-LUOKAN TUOMARIKURSSI            21.4.2024 KEMPELEESSÄ

SAL:n haulikkojaosto järjestää haulikkolajien I-luokan tuomarikurssin sunnuntaina 21.4.2024 Kempeleessä,

Paikka: OMAS ilma-aserata, Piriläntie 175, H rakennus, 90440 Kempele

Kurssin vetäjä:
Curt Sjöblom, contender@kolumbus.fi, +358 40 5275051 ja
Timo Haataja, timo.haataja@icloud.com, +358 40 5510029

Osallistumisoikeus: Osallistumisoikeus kurssille on:

• kaikilla, jolla on voimassa oleva haulikon ISSF:n ratatuomarikortti (ISSF C)
  • I-luokan tuomareilla, joilla on ollut 1-luokan kortti vähintään kolme vuotta ja kortti on joko voimassa tai se ei ole umpeutunut ennen 31.12.2022. Kortissa pitää olla vähintään viisi merkintää tuomarityöskentelystä. Kortti mukaan kurssille.
  • II-luokan tuomareilla, joiden kortti on joko voimassa tai se ei ole umpeutunut ennen 31.12.2022. Kortissa pitää olla vähintään viisi merkintää tuomarityöskentelystä. Kortti mukaan kurssille.

Ohjelma:
9:00 alkaen aamukahvi
9:30 Kurssi alkaa
12:00 Lounas (lähellä on useita ruokapaikkoja)
13:00 Kurssi jatkuu
15:00 Iltapäiväkahvit
16:00 Loppukoe (koeaika on kaksi tuntia)
18:00 Kurssin päättäminen

Kurssimateriaali: Kilpailutoiminnan yleissäännöt ja ohjeet (KY2024-1), Haulikon sääntökirja (H2024-1), ISSF-lajien tekniset säännöt (TS2023), Sportinglajien säännöt (Sp2022-3). Viimeisimmät säännöt löytyvät vain sähköisessä muodossa SAL:n nettisivuilta osoitteesta www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/kilpailutoiminta/saannot/.

Varustus ja valmistautuminen:
Ota mukaan muistiinpanovälineet. Kurssipaikalla on langaton verkkoyhteys läppäreille, tableteille tms. Kokeessa voi käyttää läppäriä tai jotain muuta laitetta, jossa on nettiyhteys. Vanhojen painettujen sääntökirjojen käyttö on hankalaa koska painamisen jälkeen (2017) on tehty runsaasti sääntömuutoksia.

Kurssimaksu: Kurssi maksaa 55,00 € sisältäen koulutuksen, I-luokan-kortin sekä aamu- ja iltapäiväkahvit. Maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Suomisportin kautta. Maksua ei voi suorittaa paikan päällä.

Reilusti Paras -koulutus: Ennen tuomarikurssia tulee Reilusti Paras -nettikoulutus olla suoritettu. Paras on suorittaa se hyvissä ajoin ennen kurssia. Kurssi löytyy osoitteesta www.suek.fi/koulutus/koulutusmateriaalit/reilusti-paras-verkkokoulutus/

Esitys kilpailutuomariksi lomake tulee täyttää ennen kurssille osallistumista. Lomake jätetään kouluttajalle kurssin alussa. Lomake löytyy tästä: www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/lomakkeet/esitys-kilpailutuomariksi/

Ilmoittautuminen ja maksaminen: Suomisportin kautta torstai 18.4 mennessä https://www.suomisport.fi/events/f4f367bd-9074-4e77-955d-38d2ab7d17d0

TERVETULOA!