Jäsenpalvelut

Suomen Ampumaurheiluliittoon kuuluu noin 300 jäsenseuraa, joita varten liitto on olemassa. Seuroille tarjotaan kattavia jäsenpalveluita ja -etuja, joista osaa seura voi tarjota suoraan myös omille jäsenilleen etuna. Henkilöjäseniä liitolla ei ole. Tähän on koottu suosituimmat jäsenpalvelut ja -edut:

Ympäristölupapalvelu

• Ampumaradan ympäristölupahakemus ammattilaistemme tekemänä voimakkaasti tuettuun jäsenhintaan. (Lue lisää)

Aselupaneuvonta

• Aselupaneuvonta on Ampumaurheiluliiton jäsenseuroille ja niiden jäsenille suunnattu palvelu, jota tarjottiin jäsenetuna ilman veloitusta määräajan aselain muuttumisen aikaan. Jäsenet saattoivat soittaa palveluneuvojalle puhelinaikoina ja tiedustella aselain muutosten vaikutusta omiin nykyisiin aselupiin sekä pyytää neuvoa aselupien hakemiseen liittyen. Aselupaneuvonta palveluna on päättynyt, mutta olemme koonneet vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. (Lue lisää)

Tuplaturva-vakuutus

• Ilmainen vakuutus, joka kattaa seuran vapaaehtoisten tapaturmavakuutuksen ja seuran vastuuvakuutuksen. (Lue lisää)

Urheiluampuja-lehti

• Ilmainen 5 kertaa vuodessa ilmestyvä lehti kaikille seuran jäsenille (norm. 50 €/vuosikerta)

Valmentajakoulutustuet

• Tukea valmentajakoulutuksen suorittamiseen, SAL subventoi: I-taso 100€, II-taso 200€ ja III-taso 300€

Kultahippufinaalituki

• SAL maksaa tukea kultahippufinaalien järjestäjille 1000€ (ilma-aseet) tai 500 € (ruutiaseet) ja kustantaa lisäksi palkinnot, diplomit ja teknisen asiantuntijan kulut

Teosto- ja Gramex-sopimukset

• Ilmainen musiikin julkinen esittäminen: sopimukset antavat seuroille oikeuden käyttää musiikkia järjestämässään liikunta- ja urheilutoiminnassa (esimerkiksi kilpailuissa, harjoituksissa, kilpailu- ja harjoitusalueella sekä liikunta- ja urheilutapahtumissa) sekä pienimuotoisissa oheistapahtumissa (esimerkiksi myyjäisissä, juhlissa ja illanvietoissa, näytöksissä sekä leiritilaisuuksissa)

Alennukset ja edut yhteistyökumppaneilta

• Liitolla on useita yhteistyökumppaneita, joilta seurat ja niiden jäsenet saavat rahanarvoisia etuja ja alennuksia. (Lue lisää)

Muita liiton nykyisiä palveluita

• Tähtiseuratoiminta ja seurakehityksen tuki
  • Jäsenrekisteripalvelu seurakäyttöön
  • Tapahtumahallintapalvelu seurakäyttöön
  • Edunvalvonta, lausunnot, kehitystyö ja neuvonta ympäristö- ja rata-asioissa sekä lakiasioissa
  • Lajin näkyvyyden edistäminen
  • Viestintä: yli 180 mediatiedotetta/vuosi
  • Kilpailu- ja tilastopalvelu Kiti
  • SAL netti: uutiset, ennätykset, kilpailukalenteri, kilpailutiedottaminen, urheilijaprofiilit, mediaseuranta, ostetaan/myydään…
  • Facebook, Instagram, YouTube
  • Uutiskirjeet
  • Messut: SAL:n osastot mm. Erämessut, GoExpo
  • Simulaattori- ja Noptel-lainaukset
  • Kouluvierailuohjeistukset ja mallit
  • Ampumaurheilukoulut ja kultahipputoiminta, mallit ja materiaalit
  • Kultahippupäälliköt 9 kpl
  • Maajoukkuetoiminta
  • Kansainvälinen kilpailutoiminta
  • Tehoryhmätoiminta
  • Alue- ja jaostotuet
  • Yläkoululeiritykset
  • Oppilaitos- ja urheiluopistoyhteistyö, urheiluakatemiat
  • Tutkimustoiminta KIHU
  • Materiaalit (mm. sääntökirjat, oppaat, esittelymateriaalit, ansiomerkit, viirit)
  • Koulutukset (mm. tuomarikoulutus, ohjaaja- ja valmentajakoulutukset, seuratoiminnan koulutukset)
  • Käytettyjen välineiden myyntipalvelu
  • Kilpailukalenteri, mm. SM-kilpailut
  • SE:t, TA-toiminta
  • Lisenssit ja lisenssivakuutukset
  • Kokeilijavakuutus
  • Urheilijoiden matkavakuutus
  • Urheilijoiden yhteistyösopimukset (Valmennusrahasto)
  • Seuratoimijan opas, kevät 2024