Haulikkolajien I- ja II-luokan tuomarikorttikoulutus Mikkelissä

Kaakkois-Suomen aluejaosto
Tapahtuman kuvaus

Suomen Ampumaurheiluliiton Kaakkois-Suomen aluejaosto järjestää SAL:n haulikkolajien I- ja II-luokan tuomarikurssin Mikkelin Kyrönpellon ampumaradalla Kyrönpirtissä torstaina 9.5.2024 klo 9.00 alkaen.

Sitova ilmoittautuminen 3.5.2024 mennessä https://www.suomisport.fi/events/66922bfb-03d4-47fe-8b33-bf3bd9a5c93f

Yhteyshenkilö: Mika Tuukkanen, +358 45 651 2518, mika_tuukkanen@hotmail.com
Kouluttaja: Kari Mikkonen, +358 40 545 8738, karmikkonen@gmail.com

I-luokan tuomarikortin uusiminen:
• I-luokan kortti, joka on voimassa tai se ei ole umpeutunut ennen 31.12.2022
• Kortissa pitää olla vähintään viisi merkintää tuomarityöskentelystä.
• Reilusti Paras -koulutus: Ennen tuomarikortin hyväksymistä tulee Reilusti Paras -nettikoulutus suorittaa. Kurssi on hyvä suorittaa ennen tuomarikurssia. Kurssi löytyy osoitteesta: www.suek.fi/koulutus/koulutusmateriaalit/reilusti-paras-verkkokoulutus/

II-luokan tuomarikortin korottaminen I-luokkaan:
• II-luokan kortti, joka on voimassa tai se ei ole umpeutunut ennen 31.12.2022
• Kortissa pitää olla vähintään viisi merkintää tuomarityöskentelystä.

II-luokan tuomarikortti:
• Puhtaasti Paras -koulutus: Ennen tuomarikortin hyväksymistä tulee Reilusti Paras -nettikoulutus suorittaa. Kurssi on hyvä suorittaa ennen tuomarikurssia. Kurssi löytyy osoitteesta: www.suek.fi/koulutus/koulutusmateriaalit/puhtaasti-paras-verkkokoulutus/

Ohjelma:
9:00 Aamukahvi
9:15 Kilpailutoiminnan yleissäännöt ja ohjeet; (KY/2024-1)
11:00 Yleinen osuus (lajikoulutus); Haulikkolajien säännöt (H/2024-1), ISSF-lajien tekniset säännöt (TS/2023), Sportinglajien säännöt (Sp/2022-3)
14:00 Loppukoe (koeaika on kaksi tuntia)
16:00 Kurssin päättäminen

Kurssimateriaali:
Kilpailutoiminnan yleissäännöt ja ohjeet (KY/2024-1), Haulikkolajien säännöt (H/2024-1), ISSF-lajien tekniset säännöt (TS/2023), Sportinglajien säännöt (Sp/2022-3). Viimeisimmät säännöt löytyvät vain sähköisessä muodossa SAL:n nettisivuilta osoitteesta: www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/kilpailutoiminta/saannot/.

Varustus ja valmistautuminen: Muistiinpanovälineet. Kokeessa voi käyttää läppäriä tai puhelinta, jossa on nettiyhteys. Huomioitavaa on, että kurssipaikalla ei ole langatonta verkkoyhteyttä käytettävissä ja mobiiliverkon toiminta on ajoittain heikkoa. Näin ollen osallistujia suositellaan lataamaan sääntökirjat SAL:n sivuilta sähköisessä muodossa valmiiksi koneelle, tabletille tai vastaavalle. Myös painettuja sääntökirjoja voi käyttää, mutta vanhojen painettujen sääntökirjojen käyttö on hankalaa, koska painamisen jälkeen (2017) on tullut runsaasti sääntömuutoksia.

09.05.2024 09:00 - 09.05.2024 16:00
Kaakkois-Suomi