Tason 3 valmentaja- ja ohjaajakoulutus (VOK-3)

Suomen Ampumaurheiluliitto
Tapahtuman kuvaus

Tason 3 valmentaja- ja ohjaajakoulutus (VOK-3)

Koulutuksen kokonaislaajuus on noin 150 h ja koulutusprosessin kesto noin 1 vuosi.

VOK-3 -koulutuksen tavoitteena on, että sen käytyään valmentaja osaa suunnitella ja hallita valmennusta kokonaisvaltaisesti urheilijan uran näkökulmasta. Koulutus keskittyy kokonaisvaltaiseen valmentamiseen ja syventää 2-tasolla hankittua osaamista mm. psyykkisessä valmennuksessa, taitojen oppimisessa ja urheilulliseen elämäntapaan tukemisessa. Tavoite on ymmärtää lajin kansainväliset vaatimukset ja tarkastella valmennusta suuntana kansainvälisen tason kilpaileminen.

Koulutuksessa pohditaan tavoitteen asettelua useamman vuoden päähän ja suunnitellaan sopivia välitavoitteita. Koulutukseen voi osallistua valmentaja, joka on kiinnostunut tähtäämään kansallisen huipun tai kv-tason urheilijan valmennusosaamiseen ampumaurheilussa.

Koulutukseen kootaan ryhmä kiinnostuneista valmentajista ja koulutuksen tarkempi aikataulurunko rakennetaan ja suunnitellaan ryhmän kanssa yhdessä. Koulutusprosessin kesto on noin 1 vuosi.

Koulutuksen yhteinen aloitus- ja suunnittelutapaaminen järjestetään syyskuussa 2024.
Tapaamiseen on mahdollisuus osallistua etänä Teamsin kautta tai paikan päällä Helsingissä. Tarkempi ajankohta sovitaan ilmoittautuneiden kesken. Ensimmäisessä tapaamisessa suunnitellaan koulutuksen yhteinen aikataulurunko sekä aloitetaan yksilöllisen opintosuunnitelman ja tavoitteiden rakentaminen.

Koulutus sisältää 3-4 yhteistä lähijaksoa, etätapaamisia, verkko-opintoja, käytännön harjoittelua sekä oppimistehtäviä.

Mahdollisuus maksaa useammassa erässä

Ilmoittautuminen aukeaa täällä / SuomiSportissa kevään 2024 aikana.

Lisätietoja:
Kustaa Ylitalo
nuoriso- ja koulutuspäällikkö
sähköposti: kustaa.ylitalo@ampumaurheiluliitto.fi
puhelin: 040 8390 446

02.09.2024 17:00 - 31.08.2025 15:00
Muu...
Tapahtuman osoite Etätapaamiset Teamsissa Lähitapaamiset eri puolilla Suomea
Ilmoittautuminen aukeaa kevään 2024 aikana
Hinta: 900 € (sis. opetuksen, kurssimateriaalin ja majoitukset ja ruuat lähijaksoilla) Mahdollisuus maksaa useammassa erässä