Kategoria: Haulikko

Aselupaneuvonta jatkuu vuoden loppuun

Viime joulukuussa aloitettua aselupaneuvontaa jatketaan vuoden 2020 loppuun asti.

Aselupaneuvonta on Ampumaurheiluliiton jäsenseuroille ja niiden jäsenille suunnattu palvelu, jota tarjotaan jäsenetuna ilman veloitusta. Jäsenet voivat soittaa palveluneuvojalle puhelinaikoina ja tiedustella aselain muutosten vaikutusta omiin nykyisiin aselupiin sekä pyytää neuvoa aselupien hakemiseen liittyen.

Palveluneuvontaa tarjotaan jatkossa kerran viikossa tiistaisin klo 17-19. Palveluneuvojamme, oikeusnotaari Oskari Koskelan, tavoittaa puhelinnumerosta 040 145 4959 puhelinaikana. Kesäkuun alussa palvelu on loman vuoksi tauolla mutta jatkuu taas 16.6.

Lisätietoa ja usein kysyttyjä kysymyksiä löytyy tarkemmin sivuiltamme https://www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/jasenpalvelut/aselupaneuvonta/.

Ohjeita kilpailu- ja harjoitustoiminnan käynnistämiseen

Hyvinkään ampumarata kylpi auringossa tiistaina. (Kuva: Lassi Palo)

Suomen hallitus päätti toukokuun alussa rajoitustoimenpiteistä koronavirustilanteen hallitsemiseksi, että kilpailutoiminta voidaan aloittaa erityisjärjestelyin 1. kesäkuuta alkaen. Aluehallintovirastot antoivat 19.5. omat päätöksensä ja ohjeensa koskien kokoontumisrajoituksia ja erityisjärjestelyjä 1.6. alkaen. AVIt voivat tehdä päätöksiä tartuntatautilain mukaan kuukaudeksi kerrallaan, joten tämänhetkinen päätös on voimassa kesäkuun ajan. (lisää…)

Ampumaurheiluseura – Hae SAL kehittämisapurahaa 2020 uuteen projektiisi!

Ampumaurheiluseuralla on monia tehtäviä. Mm. tarjota ampumaurheilutoimintaa paikkakunnalla sekä tarjota hyvää ammunnan opetusta ja ohjausta. Seurassa, jossa on laadukasta toimintaa, on jäsenien hyvä olla. Varmistaakseen laadukkaan toiminnan on paikallaan kehittää seurassa asioita. Onko ampumaurheiluseurassanne ajateltu kehittää jotain uutta? Uudella projektilla voidaan vaikkapa lähestyä uusia ryhmiä, tarjota ampumaurheiluun liittyvää toimintaa jopa ampumaseuran ulkopuolelle. Oleellista on, että uusi projekti synnyttää seurassa toivottavasti uudenlaisen toimintamallin ja saadaan pysyvyyttä lisää.

Uudella projektilla ampumaurheiluseuraan ohjattua toimintaa lisää!
– Voisiko uusi projekti olla suunnattu esimerkiksi ampumakoulutoiminnan jälkeiseen toimintaa, jolla ehkäistään ns. dropoutia?
– Voisiko uusi projekti olla kohdistettu vaikkapa tytöille tai naisammuntaprojektille, esim. haulikko?
– Voisiko uusi projekti auttaa seuran vammaisammunnan kehittämisessä?
– Voisiko projekti olla jopa uusi tapahtuma, jolla saadaan ampumaurheilua paikkakunnalla esille ja kokeiltavaksi?

Sopikaa uudesta projektistanne seurassa ja hakekaa kehittämisapurahaa Ampumaurheiluliitosta!
Rahallista tukea projektille ampumaurheiluseura voi saada 500€ – 3000€.
Tarkemmat hakuohjeet löytyvät tästä. Hakulomake löytyy tästä.

SAL kehittämisapuraha 2020 haku on avoinna kaikille Ampumaurheiluliiton jäsenseuroille
31.7.2020 asti. Tukea saaville seuroille ilmoitetaan 10.8. mennessä.

Hakulomakkeessa kysytään mm:
Projektin tarkoitus ja nimi.  Projektin aloitus ja kesto? Miten projekti toteutetaan?
Projektin budjetti? Haettavan avustuksen määrä ja mahdollisen oman rahoituksen osuus euroina? Hankkeen yhteyshenkilö jne.
Katso lisää hakulomakkeesta.

Tiedustelut
Timo Rautio
timo.rautio@ampumaurheiluliitto.fi