Kategoria: Haulikko

Suomalaiset trap-ampujat hyvässä vireessä Qatarissa

Tyytyväiset Mirka Kyyrönen ja Satu Mäkelä-Nummela Qatar Openissa. (Kuva: Vesa Törnroos)

Satu Mäkelä-Nummela ampui trapin naisten Suomen ennätyksen ja Mirka Kyyrönen hienon uuden ennätyksensä Dohassa ammutussa Qatar Openissa. Mäkelä-Nummelan SE kirjataan nyt numeroin 118 ja Kyyrösen ennätys 123. (lisää…)

ISSF:n haulikon ratatuomarikurssi päätökseen Lahdessa

Ensimmäinen Suomessa pidetty ISSF:n haulikon ratatuomarikurssi järjestettiin Lahden urheilukeskuksessa 10.-11.2.2018. Kurssi järjestettiin Lahdssa pidettäviä haulikon MC-kilpailuja ajatellen. Kilpailut järjestetään 10.-22.8.2019 Hälvälän ampumaradalla. 18 kurssilaista osallistui kahden päivän mittaiseen koulutukseen. Kaikki nyt koulutetut uudet R-lisenssin omaavat haulikon ratatuomarit ovat ilmoittaneet osallistuvansa MC-kilpailuihin tuomareina. Kouluttajana kurssilla toimi Curt Sjöblom, apunaan Heikki Keskitalo.

Kypros GP päättyi: Suomelle kolme mitalia, Oskari Kössi neljäs

Vili Kopra otti Suomen kirkkaimman mitalin eli hopean Kypros GP:n päätöspäivänä.

Suomalaiset haulikkoampujat (Vili Kopra, Eetu Kallioinen ja Jukka Takala) ottivat kolme mitalisijaa, kun kansainvälinen Kypros GP päättyi sunnuntaina Nikosiassa. Oskari Kössi teki miesten skeetin peruskisassa tuloksen 122 ja sijoittui finaalissa neljänneksi. (lisää…)

Liiton toimisto muuttaa

Ampumaurheiluliiton toimisto, joka on pitkään sijainnut Helsingin Pasilassa osoitteessa Radiokatu 20, muuttaa 26.-28. tammikuuta Helsingin Pitäjänmäkeen Valimotie 10:een. (lisää…)

Trap-ampujat aloittivat kautensa

Marika Salmi.

Suomalaiset trap-ampujat aloittivat kautensa viikonvaihteessa Espanjan Malagassa. Avauskilpailu käytiin aurinkoisessa säässä, ja lämpömittari näytti 16 astetta.

Lahden Ampumaseuran Vesa Törnroos teki tuloksen 114, jolla hän sijoittui miesten kisassa parhaana suomalaisena 17:nneksi. OSU:n Jukka Laakso oli 18:s, kun hän rikkoi 113 kiekkoa. Eemil Pirttisalo oli 24:s (112), Simo Köylinen 28:s (106) ja Mirka Kyyrönen 31:s (103). Miesten peruskisan ykkönen oli Portugalin Armelin Rodriquez tuloksellaan 122.

OSU:n Marika Salmi sijoittui naisten kilpailussa toiseksi Espanjan Fatima Galvezin jälkeen. Salmen peruskilpailun tulos 111 (23+22+23+21+22) on Suomen ennätys, koska naisten uudet säännöt astuivat vuodenvaihteessa voimaan. Naiset ampuvat nyt saman määrän kiekkoja kuin miehet. Galvez oli finaalissa Salmea parempi pistein 40-39.

Vili Kopra (OSU) sijoittui poikien sarjassa toiseksi tuloksellaan 114. Saman seuran Matias Koivu oli 15:s rikottuaan 89 kiekkoa.