Kategoria: Haulikko

Haulikon maailmancup päättyi: Suomalaisten hienot suoritukset eivät aivan riittäneet olympiapaikkaan

Katse tulostaululle kertoo kaiken: Oskari Kössi (vas.) oli viides ja Eetu Kallioinen neljäs. (Kuvat: Lassi Palo)

Haulikkolajien maailmancup päättyi torstaina jännittäviin suomalaistunnelmiin, kun Eetu Kallioinen ja Oskari Kössi tekivät suomalaista ampumaurheilun historiaa: koskaan aikaisemmin miesten skeetin maailmancupin finaalissa ei ole ollut kahta suomalaista. Saldona oli lopulta neljäs ja viides sija, eivätkä hyvät suoritukset aivan riittäneet olympiamaapaikkaan.   (lisää…)

Haulikon maailmancup: Niina Aaltonen skeetin 33:s, Suomen miehet hyvissä asemissa

Niina Aaltonen oli paras suomalainen naisten skeetissä. (Kuvat: Lassi Palo)

Niina Aaltonen sijoittui naisten skeetissä parhaana suomalaisena 33:nneksi, kun haulikkolajien maailmancup jatkui keskiviikkona Hollolan Hälvälän ampumaradalla. Marjut Heinonen oli 40:s ja Heidi Hämäläinen 62:s. Suomen miehet ovat ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen hyvissä asemissa. (lisää…)

Sääntömuutosesitykset kilpailutoiminnan yleissääntöihin

SÄÄNTÖMUUTOSESITYKSIÄ KILPAILUTOIMINNAN YLEISSÄÄNTÖIHIN 2018-2

Kilpailuvaliokunta toivoo, että kaikki mahdolliset sääntömuutosesitykset koskien Kilpailutoiminnan yleissääntöjä, ilmoitetaan SAL:n toimistolle kesän aikana, että sääntötyöryhmä ja kilpailuvaliokunta ehtivät käsitellä ne ja että esitys ehtii hallituksen kokoukseen vielä ennen syksyn liittovaltuustoa.

Säntömuutosesitykset osoitteella: kirsi.kankaanmaki@ampumaurheiluliitto.fi

SAL / Kilpailuvaliokunta

Haulikon maailmancup: Vili Kopra trapin 21:s

Vili Kopra teki parhaan suomalaistuloksen miesten trapissa (114). (Kuvat: Lassi Palo)

Vili Kopra sijoittui parhaana suomalaisena 21:nneksi miesten trapissa, kun haulikkolajien maailmancupin kilpailutapahtumat jatkuivat lauantaina Hollolassa. (lisää…)

Haulikon maailmancup: Satu Mäkelä-Nummelalle olympiamaapaikka Tokioon!

Satu Mäkelä-Nummela ja olympiamaapaikka Tokioon! (Kuvat: Lassi Palo

Satu Mäkelä-Nummela saavutti kotiyleisönsä suureksi riemuksi naisten trapissa olympiamaapaikan Tokioon 2020 ja maailmancupin hopeamitalin, kun haulikkolajien maailmancupin kilpailutapahtumat jatkuivat perjantaina Hollolassa. Marika Salmi sijoittui seitsemänneksi ja Noora Antikainen 13:nneksi. (lisää…)

Haulikon maailmancup: Noora Antikainen 14:ntenä, Satu Mäkelä-Nummela 15:ntenä

Noora Antikainen kisojen avauspäivänä Hälvälän radalla. (Kuvat: Lassi Palo)