Kategoria: Kivääri

Per-Ole Lindell: ”Joonas Kallio valmis ilma-aseiden EM-kisoihin”

Miesten ilmapistoolin kolme parasta: Kai Jahnsson (vas.), Joonas Kallio ja Klaus Tupi. (Kuva: Per-Ole Lindell)

Joonas Kallio ja Emmi Hyrkäs ylittivät EM-tulosrajan Savonlinnassa Tanhuvaaran urheiluopistolla perjantaina järjestetyissä näyttökilpailuissa. Valmennusjohdon mukaan Kallio on valmis maaliskuun EM-kisoihin. (lisää…)

Ampumaurheiluliiton 100-vuotisjuhlavuosi käynnistyi

Puolusvoimain komentaja Jarmo Lindberg sekä Ampumaurheiluliiton puheenjohtaja Vesa Nissinen ja toiminnanjohtaja Anne Lantee. (Kuvat: Lassi Palo)

Suomen Ampumaurheiluliitto viettää tänä vuonna 100-vuotisjuhlavuottaan. Juhlavuoden avaustilaisuus oli tänään Helsingissä. (lisää…)

Puolustusvoimat palkitsi Eetu Kallioisen, Aleksi Lepän ja Mikko Taussin

Eetu Kallioinen (vas.), Mikko Taussi ja Aleksi Leppä Puolustusvoimien tilaisuudessa Pääesikunnassa. (Kuva: Lassi Palo)

Eetu Kallioinen valittiin Vuoden varusmiesurheilijaksi ja Aleksi Leppä sai erityismaininnan, kun Puolustusvoimat järjesti torstaina Helsingissä vuoden 2018 parhaiden sotilasurheilijoiden palkitsemistilaisuuden. Mikko Taussi sai CISM Grand Knight -arvomerkin ja Puolustusvoimien sotilasurheilun ja liikunnan kilven. (lisää…)

Cristian Friman ja Anna-Maria Siivonen Espoon Openin ilmakiväärin ykkösiä

Naisten sarjan kolme parasta: Tuulevi Suomus (vas.), Anna-Maria Siivonen ja Anu Viherä.

Esbo Skytteföreningin Cristian Friman ja Turun Seudun Ampujien Anna-Maria Siivonen olivat ilmakiväärin ykköset lauantaina Espoo Open -kilpailussa. Friman voitti miesten ilmakiväärin tuloksellaan 624,3. Sivonen vei naisten kisan nimiinsä tuloksellaan 619,2. (lisää…)

Suomalaisilla komea Swedish cupin päätöspäivä Viivi Kempin johdolla

Viivi Kemppi nakutti taululle kovat voittolukemat tyttöjen ilmakiväärin viimeisessä kilpailussa. Hopealle sijoittunut Jenna Kuisma antoi tiukan vastuksen. (Kuva: Mikko Mattila)

Ruotsin Sävjsössä järjestetty kansainvälinen ilma-asekilpailu Swedish cup päättyi lauantaina. Suomen ennätyksiä kohennettiin kaikkiaan seitsemän kertaa, ja kaksitoista urheilijaa ylitti EM-kisarajan. Päätöspäivänä suomalaiset saavuttivat kuusi mitalia. Kisat kruunasi Suomen kaksoisvoitto tyttöjen ilmakiväärissä. (lisää…)