Kategoria: Kivääri

Suomi ei päässyt Euroopan nuorten liigan finaaliin

Suomen EYL-joukkue ryhmäkuvassa: Cristian Friman (vas.), Viivi Kemppi, Jenna Kuisma ja Riku Koskela. (Kuva: Jan-Henrik Nygård)

Suomen nuoret kivääriampujat eivät päässeet Euroopan nuorten liigan (EYL) karsintakilpailusta ensi syksynä järjestettävään finaaliin. Suomi sijoittui neljänneksi Ruotsin Öckerön karsintakisassa, kun kaksi parasta maata selvitti tiensä finaaliin.

(lisää…)

Hae nyt Puolustusvoimien Urheilukouluun!

Nyt voi hakea Puolustusvoimien Urheilukouluun. Haku koskee kesälajien urheilijoita ja talvilajeista hiihtolajien urheilijoita.

Haku Urheilukoulun IV/17 saapumiserään päättyy 1. kesäkuuta. Palvelus alkaa 16. lokakuuta Kaartin jääkärirykmentissä.

Aiheesta lisää tietoa oheisessa liitteessä: Haku kesälajit IV17

Hae ampumaurheilun akatemialeiritykseen Tanhuvaaran Urheiluopistolle

Akatemialeiritys Tanhuvaara 2017-18 ampumaurheilu

Tanhuvaaran Urheiluopiston valmennuskeskus toteuttaa yhteistyössä Olympiakomitean ja Ampumaurheiluliiton kanssa 7.-9.-luokkalaisille suunnattua akatemialeiritystä. Leirityksen tavoitteena on urheilijana kasvaminen ja monipuolinen sekä laadukas harjoittelu. Leiritys antaa hyvän pohjan perusasteen suorittamisen jälkeen ponnistaa esimerkiksi urheilulukio -maailmaan!

Lukuvuonna 2017-2018 toteutetaan lajiryhmittäin neljän leirin malli. Leiritys on tarkoitettu tavoitteellista urheilu-uraa suunnitteleville 7.-9. luokkalaisille nuorille. Ammunnan lajiryhmään voivat hakea myös 2. asteella opiskelevat. Leirityksen tavoitteena on tavoitteellisen urheilijanpolun rakentamistyön aloittaminen ja sen kokonaisvaltainen tukeminen.

Ammunnan lajiryhmä haku 1.5.2017 mennessä.

Täytä sähköinen halulomake lukuvuoden 2017-2018 leiritykseen tästä!

Ampumaurheilun akatemialeiritys 2017-18 Tanhuvaaran Urheiluopisto
Akatemialeiritys 2017-18 Tanhuvaara ampumaurheilu

Lisätietoa myös täältä.

Liina Viinamäki Kultahippufinaaleista: ”Kivaa on ollut!”

LappjA:n Veera Mäkelä (vas.) ja Liina Viinamäki Kultahippujen kisafiiliksissä. (Kuvat: Lassi Palo)

”Kivaa on ollut! Kivointa ovat olleet ystävät ja ampuminen.” Näin tiivisti Lappajärven Ampujien Liina Viinamäki, 10, ampumaurheilun Kultahippufinaalit, jotka pidettiin viikonloppuna Savonlinnassa Tanhuvaaran Urheiluopistolla.

Tervetuloa Kultahippufinaaleihin Tanhuvaaraan!

Nämä palkinnot odottavat Kultahippufinaalien osanottajia Tanhuvaaran urheiluopistolla. (Kuvat: Lassi Palo)

Jännittyneitä ilmeitä, reipasta kaverihenkeä, ase- ja varustetarkastuksia, kilpailuorganisaation kokouksia… Kaikkea tätä nähtiin perjantaina Tanhuvaaran urheiluopistolla Kultahippufinaalien aattona.

Nuorten urheiluampujien Kultahippufinaalit Tanhuvaarassa

Suomalaisen ampumaurheilun tulevaisuus kilpailee ensi viikonloppuna Tanhuvaarassa. Luvassa on jälleen kerran iloisia ilmeitä ja reipasta meininkiä, sillä Ampumaurheiluliiton vuoden suurimmassa lasten ja nuorten tapahtumassa eli ilma-aseiden Kultahippufinaaleissa on mukana 300 lasta.