Kategoria: Liikkuva maali

Lajijaostojen parlamentit

Grande Finalen peruuntumisen vuoksi lajiparlamentit järjestetään tänä vuonna kukin eri aikaan lajijaostojen oman päätöksen mukaan. Ensimmäiset lajit ovat jo päättäneet ajankohdan. Kokoamme tähän artikkeliin lajiparlamenttien ajankohdat sitä mukaa, kun niitä tulee toimiston tietoon.

Liikkuva maali: 24.10 klo 16.00 Teams-kokouksena

Haulikko: 28.10.2020 klo 18.00 Zoom-kokouksena

Kivääri: 21.11. klo 11.00 Teams-kokouksena.
Parlamentti pidetään etänä. Ilmoittautuminen perjantaina 20.11. klo 20.00 mennessä sähköpostilla. Teams-kokouslinkki lähetetään perjantai-iltana sähköpostilla osallistujille. Ilmoittautumiset: matilainen.t@gmail.com, tiedustelut Toni Matilainen 040 8294935, matilainen.t@gmail.com.

Julkaistu alun perin 19.10.2020. Päivitetty 17.11. klo 12.29: korjattu kiväärin parlamentin päivämäärä ja lisätty ilmoittautumisohjeet, poistettu jo menneiden kokousten tarkemmat tiedot.

Seuratuen haku alkaa 13.11.2020

Seuratuki on tarkoitettu valtionavustukseksi silloin, kun seura haluaa kehittää lasten ja nuorten toimintaa, kokeilla innovatiivisia uusia juttuja, lisätä toimintaan monipuolisuutta uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. (lisää…)

Tehoryhmävalinnat 2021 ovat käynnissä

Tehoryhmävalinnat kaudelle 2021 ovat parhaillaan käynnissä

Perinteisiä tehoryhmien testileirejä ei tänä syksynä järjestetä Kisakallion urheiluopistolla. Valinnat tehdään alue- ja lajikohtaisesti. Nykyiset ryhmäläiset ovat yhteydessä oman lajin alueen tehoryhmävalmentajiin 22.11.2020 mennessä.

Vastaavasti uusien tehoryhmävalmennukseen halukkaiden toivotaan olevat yhteydessä tehoryhmävalmentajiin 22.11.2020 mennessä.

Nykyiset tehoryhmät 2020 löytyvät tästä.

Tehoryhmät 2021 nimetään viimeistään viikolla 50.

Alustavat tiedustelut

Reijo Alkku, reijoalk@gmail.com

Ilmoittautuminen 2-tason valmentajakoulutukseen 2021 on alkanut

2-tason valmentajakoulutus 2021

Tarkkuuslajit (ammunta, curling, keilailu ja jousiammunta) toteuttavat jälleen yhdessä II-tason valmentajakoulutuksen. Koulutus koostuu neljästä lähijaksosta (pe–su), joista kaksi on yleisjaksoa ja kaksi lajijaksoa. Sen lisäksi lisäksi koulutukseen kuuluu kaksi iltawebinaaria sekä itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Osallistujalla tulee olla suoritettuna 1-taso tai vastaava koulutus sekä yksilö tai ryhmä, jota valmentaa. Koulutukseen voivat osallistua myös aktiiviurheilijat. Koulutukset alkavat perjantaisin klo 12.00 ja päättyvät sunnuntaisin n. klo 15.00.

Ilmoittautuminen on alkanut vuonna 2021 alkavaan  II-tason valmentajakoulutukseen!

Koulutuskokonaisuus

Ennakkotehtävät

1. Yhteinen jakso
KUORTANE 12.-14.3. Urheiluosaaminen ja kokonaisvaltainen valmennus

• Fyysisten ominaisuuksien kehittäminen
• Harjoittelun ohjelmointi
• Biomekaniikka
• Psyykkinen valmennus
• Ravitsemus

2. Yhteinen jakso
KISAKALLIO 20.-22.8. Taitoharjoittelu ja valmentajan osaaminen
• Psyykkinen valmennus
• Kilpaileminen
• Taitoharjoittelu
• Valmentajana kehittyminen
• Antidoping

3. Lajijakso
Iltawebinaari * Oppimistehtävät

Koulutuksen hinta
Koulutuksen hinta on 250 euroa/jakso sisältäen koulutuksen ja majoituksen täysihoidolla (2 hh). Koulutus sisältää yhteensä neljä jaksoa. Lisähinnasta on mahdollista majoittautua yhden hengen huoneessa sekä ostaa iltapala.  Lisäksi hintaan kuuluvat myös itawenaarit.

Ilmoittautumiset 19.2.2021 mennessä!
Mukaan mahtuu kaikista tarkkuuslajeista enintään 15 valmentajaa/tarkkuuslaji ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli osallistujia tulee yli kiintiön, lajiliitot valitsevat osallistujat. Kaikkien lajien ilmoittautumiset suoritetaan kootusti samalla lomakkeella internetissä täällä.

Tarkkuuslajien_2_tason_valmentajakoulutusesite_2021

Tiedustelut ampumaurheilu
Timo Rautio
Suomen Ampumaurheiluliitto
timo.rautio@ampumaurheiluliitto.fi
puh. 040 8202300

Grande Finale perutaan

Koronatilanteen huonontumisen vuoksi 24.-25.10.2020 Kisakalliossa pidettäväksi aiottu Grande Finale perutaan kokonaan.

Lajijaostot pohtivat parhaillaan, miten ne järjestävät lauantaille aiotut lajiparlamentit. Vuoden parhaiden palkitseminen siirtyy myöhempään ajankohtaan odottamaan tautitilanteen paranemista.

Viikonlopun koulutusaiheille eli lauantain koulutukselle aselain muutoksiin ja aselupiin liittyen sekä sunnuntain seurakoulutuskokonaisuudelle etsitään parhaillaan sopivampaa ajankohtaa etäkoulutuksena.

Tiedotamme aiheesta myöhemmin lisää.

Hae vapaaehtoiseksi ilma-aseiden EM-kilpailuihin!

Ilma-aseiden EM-kotikisat ammutaan ensi vuoden helmi-maaliskuussa Lohjalla Kisakallion Urheiluopistolla. Yksitoista päivää kestävä suurtapahtuma vaatii onnistuakseen kymmenien vapaaehtoisten panoksen. Vapaaehtoisten haku päättyy ensi sunnuntaina eli 18. lokakuuta. (lisää…)