Kategoria: Pistooli

Friman ja Siivonen Esbo Träffenin ykkösiä

Naisten ilmakiväärin kolme parasta: Tuulevi Suomus (vas.), Anna-Maria Siivonen ja Petra Liljeberg. (Kuvat: Pasi Koota)

Perinteisen Esbo Träffenin toisena kilpailupäivänä pääroolissa olivat kiväärin M- ja N-sarjat. (lisää…)

Jenna Kuismasta Kupittaan kuningatar

N20-vuotiaiden tarkimmat: Keskellä Jenna Kuisma vasemmalla Viivi Kemppi ja oikealla Marianne Palo.

Kyrkslätts Skytteföreningenin 19-vuotias Jenna Kuisma taituroi tarkimmin Kupittaan EM-näyttökisassa viikonvaihteessa. Lauantaina hän voitti naisten ilmakiväärin kansainvälisen tason tuloksella. Sunnuntaina hän voitti oman ikäluokkansa. Finaalin voittotulos oli 249,8 – oma ennätys. (lisää…)

Jenna Kuisma taitavin Kupittaan EM-näytöissä

Jenna Kuisma liipaisi kansainvälisen tason tuloksen.

Ensi talven ilma-aseiden EM-kilpailujen ensimmäiset näyttökilpailut alkoivat lauantaina Turussa Kupittaan sisäampumaradalla. Päivän taitavin oli Kyrkslätts Skytteförening -seuran Jenna Kuisma. Hänen tuloksensa niin karsintakilpailussa kuin finaalissa oli miehiä parempi. Miesten sarjan voitti Haminan Ampumaseuran Aleksi Leppä. (lisää…)

EM-näyttökisoilla avataan Kupittaan radat

Kupittaan kisat järjestetään viikonvaihteessa jo 46. kerran.

Turun Kupittaan ilma-aserata ponnistaa tässä viikonvaihteessa kansainväliselle tasolle. Ilma-aseiden kauden ensimmäinen EM-näyttökilpailu kisataan kokonaisuudessaan elektronisiin taululaitteisiin. Finaaliradalla on kahdeksan ja karsintakilpailun radalla peräti 40 modernia elektronista taululaitteistoa. (lisää…)

Pekka Kuusisto ISSF:n hallitukseen

Pekka Kuusisto ISSF:n yleiskokouksessa. (Kuva: Risto Aarrekivi)

Raumalainen Pekka Kuusisto on valittu Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) hallitukseen. Valinta tehtiin tänään Saksan Münchenissä järjestettävässä ISSF:n yleiskokouksessa. (lisää…)

Kaksi ilmakiväärin SE:tä Kymi Openissa

Kuusankosken Ampujat järjestää viikonvaihteessa ilma-aseiden Kymi Openin. Avauspäivänä lauantaina kisoissa kirjattiin kaksi ilmakiväärin SE-tulosta. Ne tekivät Viivi Kemppi (MyA) N16-sarjassa ja saman seuran Eila Väisänen N60-sarjassa.

Kempin uusi SE kirjataan nyt numeroin 416,2 ja Väisäsen 400,0.

Kaikki tulokset löydät täältä.