Kategoria: Yleinen

Nyt on aika ehdottaa Kultahippupalkittavia

SAL:n nuorisovaliokunta valitsee vuosittain vuoden Kultahippuampujan, -ohjaajan ja -seuran.
Kultahippuhuomionosoituksia ei jaeta vain menestyksen perusteella, vaan huomionosoituksensaajat ovat aktiivisia ja reiluja Kultahipputoiminnassa.

Toivomme, että ehdotettu nuori/ohjaaja/seura on aktiivisesti toiminnassa mukana oleva, on osoittanut reilua kilpailu- ja urheiluhenkeä ja omaa hyvät sosiaaliset taidot. Nuorisovaliokunta kiinnittää palkittavia valitessaan huomiota kilpailumenestyksen ohessa suuresti muihinkin osa-alueisiin. Palkittavaksi voi siis hyvinkin ehdottaa myös henkilöä/seuraa, jonka mitalisaalis ei ole kummoinen, mutta joka muuten loistaa lajin muissa osa-alueissa kirkkaimmin. Toivomme myös, että seuraväki uskaltaa ehdottaa palkittavaksi vaikkapa naapuriseuran jäsentä tai naapuriseuraa, tai kauempanakin asuvaa henkilöä tai seuraa, kun kokee palkinnon ansaituksi.

Vuoden 2020 tunnustukset jaetaan Grande Finalen yhteydessä 24.10. Kisakallion urheiluopistolla.
Aikaisemmin palkitut löytyvät tästä linkistä.

Ehdotukset uusista palkittavista perusteluineen tulee lähettää 30.9.2020 mennessä ”Ehdota Kultahippupalkittavia” lomakkeella.

Lomakkeen löydät tästä

Hae vapaaehtoiseksi ensi vuoden EM-kotikisoihin

Hae vapaaehtoiseksi!

Ilma-aseiden EM-kotikisat ammutaan helmikuussa 26.2-8.3.2021 Lohjalla Kisakallion Urheiluopistolla. 11 päivää kestävä suurtapahtuma vaatii onnistuakseen kymmenien vapaaehtoisten panoksen. Vapaaehtoisten haku päättyy 18. lokakuuta.

Vapaaehtoisille löytyy tehtäviä laidasta laitaan ampumaratatyön lisäksi asiakaspalvelutehtäviin, kisatoimistoon, lentokentälle sekä rakentamiseen. Koska kyseessä ovat kansainväliset kisat, on monissa tehtävissä vaatimuksena sekä englannin että suomen kielen taito. Vahva kielitaito on etu, mutta joissakin tehtävissä pärjää myös pelkällä suomen kielellä.

Vapaaehtoisia tarvitaan jo ennen EM-kisoja: Ilma-aseiden SM-kilpailut pidetään 13.-14.2.2021, jonka jälkeen ammutaan para-EM-kilpailut 16.-23.2.2021. Tapahtuman rakennustiimi aloittaa Susi Training Centerin rakentamisen SM-kilpailuihin 11-12.2. Kyseinen kisahalli toimii myös para-EM:n peruskilpailu- ja finaaliratana sekä EM-kilpailuiden peruskilpailuratana.  EM-finaalihallin rakentaminen alkaa välittömästi para-EM:n kilpailuiden jälkeen ja hommia riittää vielä kilpailun jälkeenkin, kun finaalit on ammuttu. Etusijalla ovat ne vapaaehtoiset, jotka kykenevät osallistumaan kaikkiin kolmeen suurtapahtumaan, mutta yksittäiseen kilpailuun on mahdollista ilmoittautua. Kirjaathan ilmoittautumislomakkeeseen mahdollisuutesi osallistumiseen.

Järjestämme vapaaehtoisille koulutuksen tehtäviin 28.-29.11.2020. Tapaamisessa tutustutaan omaan tiimiin ja sen vetäjään sekä käydään tarkemmin läpi kisojen aikaisia tehtäviä. Myös kilpailun aikaiset suorituspaikat tulevat tutuiksi.

Vapaaehtoistehtävien kautta tapahtumat näyttäytyvät eri näkökulmasta kuin katsojan silmin.

Vapaaehtoisena pääsee kokemaan tapahtumia lähempää ja saa olla osa isoa kokonaisuutta. Tapahtumien taustalla tapahtuu jatkuvasti paljon asioita, jotta kokonaisuus toimii ja yleisö, joukkueet ja muut vieraat ovat tyytyväisiä. Se on opettavaista ja mielenkiintoista. Tapahtumista jää huikeiden kokemusten lisäksi paljon lajiystäviä, joiden kanssa tulee pidettyä yhteyttä muutenkin. Vapaaehtoisille tarjotaan kilpailuiden aikana ruokailut ja kauempaa tuleville lisäksi majoitus Kisakallion alueella tai sen välittömässä läheisyydessä.

Lisätietoja vapaaehtoistyöstä antavat:

Kilpailuun liittyvät asiat
Marko Leppä
marko.leppa@ampumaurheiluliitto.fi

Oheistoimintoihin liittyvät asiat
Elina Kaukojärvi
elina@ekevent.fi

Linkki vapaaehtoishakulomakkeeseen: https://www.ech2021.fi/suomeksi/vapaaehtoishaku/

Lajivalmentajat valitaan lokakuussa

Ampumaurheiluliitto avasi sopimuskauden päättyessä myös kaikki valmentajien tehtävät. Heidät piti valita syyskuussa, mutta aikataulusyistä valinnat ovat siirtyneet Ampumaurheiluliiton hallituksen lokakuun kokoukseen. (lisää…)

SUEKin tutkimus: Loppuvihellys häiritsevälle puhetavalle!

Seksuaalisen tai sukupuoleen perustuvan häirinnän kokonaistaso ei noussut ampumaurheilussa erityisen korkeaksi, mutta vastauksissa ilmeni kokemuksia seksuaalisesti häiritsevästä puheesta ja ominaisuuksien vähättelystä, selviää Suomen urheilun eettisen keskuksen tutkimuksesta. (lisää…)

Puolustusministeri Antti Kaikkonen tutustui ampumaurheiluun

Antti Kaikkonen ja Vesa Nissinen Santahaminan pistooliradalla. Vasemmalla adjutantti Henri Ruotsalainen ja taustalla Timo Eskelinen. (Kuvat: Lassi Palo)

Puolustusministeri Antti Kaikkonen (kesk) tutustui ampumaurheiluun ja sen aktiivitoimijoihin maanantaina Helsingin Santahaminassa. ”On mukavaa, että järjestitte tällaisen tilaisuuden”, hän sanoi Ampumaurheiluliiton isännöimässä tapahtumassa. (lisää…)