Kategoria: Yleinen

Laukia ja Siitonen miniriflen mestareiksi

Nokian Seudun Ampujien järjestämä miniriflen SM 2020 käsitti kaksitoista monipuolisesti ampumataitoa mittaavaa asemaa pitkän kuuman päivän ratoksi.

Kevään kilpailutauon jälkeen practicalistit kokoontuivat viikonloppuna Nokialle, missä ratkottiin pitkästä aikaa miniriflen SM-tittelit sunnuntaina 28. kesäkuuta. (lisää…)

Kärki-kisoissa hyvä tulostaso

Siilinjärvellä järjestetyissä skeetin ja trapin Kärki-kisoissa tehtiin hyviä tuloksia. Trapissa Y60-sarjassa Jari Rämö PHC-seurasta ampui peruskilpailussa sensaatiomaisesti 122 osumaa. (lisää…)

Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi korona-avustuksia liikunta- ja urheiluseuroille

Liikunta- ja urheiluseuroille myönnettiin 3 904 000 euroa 577 hakijalle. Avustusta seurat saavat käyttää 1.3.-31.5.2020 syntyneisiin toteutuneisiin kustannuksiin, kuten toimitilojen vuokriin sekä henkilöstökuluihin.

– Koronaviruspandemian vuoksi suomalaiset urheiluseurat ovat olleet ahtaalla. On tarpeellista tukea seuroja, jotta meillä jatkossakin Suomessa on elinvoimaiset liigat ja sarjat. Seurat auttavat omalta osaltaan lapsia ja nuoria liikkumaan. Tavoitteena on, että seurojen ja sarjojen toimintaedellytykset säilyvät koronapandemiasta johtuvista toimintaolosuhteiden muutoksista huolimatta, sanoo ministeri Hanna Kosonen. Ampumaurheiluseuroista saivat tukea Kuopion Ampuma- ja Metsästysseura (4500€), Mikkelin Ampujat (3500€), Nokian Seudun Ampujat (3000€) ja Kaustisen Pohjan-Veikot (1000€).

Lisätietoa:

Liitteet:
OKM liikunta- ja urheiluseurojen koronatukien päätös

Tarkennuksia haulikkolajien kilpailutoiminnan koronaohjeistuksiin

Haulikkolajien koronaohjeistuksia on tarkennettu, liittyen riskiryhmään kuuluvien sarjojen ohjeistamiseen.

Uusi ohjeistus määrittää, että kauden 2020 haulikkolajien SM kilpailuissa voidaan järjestää myöskin  sarjat Y70-Y75-Y80 skeet ja traplajeissa sekä Y73 compak-sportinglajeissa, mikäli järjestäjä niin haluaa.  Em. sarjoihin osallistuva kilpailija osallistuu ns. omalla vastuullaan, huolehtien siitä,  että ei ole flunssainen ja ottaa huomioon oman terveystilanteessa.

Muut ohjeistukset ovat edelleen, niin kuin edellisessä toukokokuun lopun ohjeistuksessa sanotaan.

Mikäli tautitilanne muuttuu ja/tai valtiovallan ohjeet muuttuvat tiukempaan suuntaan,  tulee järjestäjien toimia niiden mukaan.

Kilpailuohjeissa sekä kilpailukutsuissa asiasta tulee olla maininta.  Järjestäjän tulee seurata valtakunnallista tilannetta ja ohjetta, sekä tehdä tarvittavat ohjeistukset mahdollisten muutosten osalta ennen kilpailua.

Ohjeistukset kilpailu- ja harjoitustoimintaan koronatilanteessa löytyvät osoitteesta: https://www.ampumaurheiluliitto.fi/2020/05/27/ohjeita-kilpailu-ja-harjoitustoiminnan-kaynnistamiseen/

Suomalaisille kolmoisvoitto Virossa

Suomalaisia kivääriampujia kilpaili ensimmäisen kerran koronaviruksen aiheuttaman tauon jälkeen Virossa järjestetyssä kilpailussa. Aleksi Leppä, Sebastian Långström ja Juho Kurki ottivat kolmoisvoiton. (lisää…)

Kymppigolf pelataan Pirkkalassa 3. elokuuta

Ampumaurheilijoiden jokakesäinen golfkilpailu, Kymppigolf, pelataan Golf Pirkkalan (GPI) 18-reikäisellä kentällä maanantaina 3.8. klo 10.00 alkaen.

Golf Pirkkalan erinomainen kenttä sijoittuu kumpuilevaan mäntymaastoon, jota säestää kauniisti paikka paikoin vesialueet. Kentän slope miehille (keltainen) on 132 ja naisille (punainen) 127. Kenttään voi tutustua tarkemmin osoitteessa www.golfpirkkala.fi.

Kilpailumuotona on piste-bogey. Kilpailussa järjestetään miesten ja naisten sarjat sekä kutsuvierassarja. Myös paras scratch-tulos palkitaan. Lisäksi on erikoiskilpailuja.

Kilpailuinfo on klo 9.30 klubilla ja ensimmäinen lähtö 10.00.

Osallistumisoikeus: SAL:n seuran jäsenyys tai kutsuvieras sekä SGL:n golfseuran jäsenyys.

Käytämme kilpailussa tuloskorttina sähköistä Golf GameBookia, mutta kilpailutulokset on mahdollista kierroksen aikana kirjata myös perinteiseen tuloskorttiin.

Ilmoittautuminen 22.7. mennessä: mikko.taussi@gmail.com. Ilmoita ilmoittautumisen yhteydessä ampumaseurasi, golfseurasi ja tasoituksesi (hcp).

Kaikkia ilmoittautuneita pyydetään tuomaan mukanaan pieni palkinto, joita jaetaan sen mukaan, kuin niitä riittää.

Hinta on 70 euroa. Hintaan sisältyy harjoituspoletti rangelle, tulokahvit sekä kevyt lounas kisan jälkeen. Pelin jälkeen on myös mahdollisuus saunomiseen.

Käyntiosoite: Golf Pirkkala, Vaittintie 95, 33960 Pirkkala.
GPI-caddiemaster: caddiemaster@golfpirkkala.fi (puh 010 292 6900)

Kovatasoinen skeet-kilpailu Lopella: Kallioinen sivusi finaali-SE:tä, Vallioniemi ja Takanen tekivät ennätyksensä

Timi Vallioniemi (vas.), Tommi Takanen, Eetu Kallioinen ja Lari Pesonen Lopella aurinkoisissa olosuhteissa. (Kuva: Per-Ole Lindell)

Lopella ammuttiin viikonloppuna kovatasoinen skeet-kilpailu. Timi Vallioniemi ja Tommi Takanen tekivät Sako-Franchi GP:n miesten peruskilpailussa ennätyksensä 124 ja Eetu Kallioinen ja Lari Pesonen rikkoivat 123 kiekkoa. Finaalissa voiton vei SE:tä sivuavalla tuloksellaan Eetu Kallioinen. (lisää…)