Tuomarikurssille osallistuminen

Kurssille voidaan ottaa henkilö, jolla on:

• IPSC:n jäsenyys
  • Vähintään 6 pisteen edestä kilpailukokemusta, nämä 6 pistettä pitää olla tason II tai korkeammista kilpailuista, vähintään 1 vuoden ajalta. Kilpailukokemukseksi lasketaan ampuminen kilpailussa tai missä hyvänsä toimitsijatehtävässä toimiminen. Pisteet saa vain kerran tapahtumaa kohden.

Poikkeukset ylläoleviin myöntää NROI:n puheenjohtaja

Kurssilta valmistutaan kansalliseksi practical-ratatuomariharjoittelijaksi (NROI PRO). Ohjatun harjoittelun jälkeen harjoittelija ylennetään ratatuomariksi (NROI RO). Ratatuomari saa tuomaroida itsenäisesti pistooli-, kivääri-, haulikko-, ilmapistooli-, pienoiskivääri- ja pistoolikarbiinikisoissa.

Kurssi luennoidaan suomeksi, materiaalit ovat englanniksi.

Kurssilainen voi valita suomen- tai englanninkieliset kokeet. Todistus kirjoitetaan aina englanniksi ja se pätee myös kansainväliseen ratatuomarijärjestöön (IROA) haettaessa. Kurssin ja harjoittelun suorittaneet saavat joka tapauksessa kansallisen (NROI) tuomaripätevyyden, joka kelpaa sekä kotimaassa että ulkomailla tuomarointiin.

Tarvittavat varusteet: muistiinpanovälineet ja sääntötuloste. Kurssiin ei kuulu ulkoilua eikä ampumista.

Kurssin järjestelyistä ja tarvittavista valmisteluista (sääntötuloste, ennakkotehtävä) tiedotetaan ilmoittautuneille tarkemmin sähköpostilla hyvissä ajoin ennen kurssin alkua.