Lapua Eurooppa cup 25/300m Hollolassa kesäkuussa
10.4.2014 klo 12:00

Hollolan Hälvälässä järjestetään kesäkuun lopussa Lapua Eurooppa cup 25/300m lajeissa. Kansainväliseen kivääri- ja pistoolikilpailuun odotetaan yhteensä noin 70 osanottajaa kymmenestä maasta. Samassa yhteydessä järjestetään 50m kiväärin MM-katsastuskilpailu N- ja N20-sarjoissa.

Hälvälässä kilpailee 26.-29. kesäkuuta kaikkiaan noin sata ampumaurheilijaa, arvioi kilpailujen johtaja Marko Leppä. Edellisen kerran 25m pistoolin Eurooppa cup järjestettiin Hälvälässä kolme vuotta sitten. Cupin finaali oli Vierumäellä 2010. 300m kiväärin Eurooppa cup on järjestetty Suomessa viimeksi kymmenisen vuotta sitten.

Lapua Eurooppa cupin virallinen järjestäjä on Suomen Ampumaurheiluliitto.

– Olemme hakeneet maan parhaat voimat tekemään kisoja. Pääosa tuomareista on kotimaisia kansainvälisiä tuomareita. Tämä on heille hyvä paikka kehittää ammattitaitoaan. Kivääriammunnan johtajana toimii Aarne Markko, ja pistooliammuntaa johtaa Kalle Kangas, Leppä kertoo.

– Lapua on kummankin lajiryhmän pääsponsori. On myös sen etu, että Suomessa järjestetään EC-kisoja.

Hollolaan otetaan suomalaisia ampumaurheilijoita myös maajoukkuetoiminnan ulkopuolelta. Leppä kehottaa kiinnostuneita ottamaan yhteyttä joko häneen (pistooli) tai Juha Hirveen (kivääri).

Lisätietoja ja MM-katsastuksen ilmoittautumislomake löytyvät täältä.