Lahti kolmas vakiopistoolissa Walther Eurooppa-cupissa
3.7.2011 klo 12:00

Teemu Lahti jatkoi palkintokorokesijojensa sarjaa myös vakiopistoolissa Walther Eurooppa-cupin osakilpailussa Lahdessa. Edellispäivän isopistoolissa toiseksi sijoittunut Lahti ylsi sunnuntaina kolmanneksi 565 pisteellä. Kilpailun voitti Stephan Trittel Saksasta tuloksella 569, Ruotsin Håkan Landebring vei kakkossijan tuloksella 566.

”Alusta asti kaikki toimi kuten olen harjoitellut. 150 ja 20 sekunnin sarjat menivät hyvin, mutta 10 sekunnin sarjoissa ensimmäisessä tuli kämmisarja (42). Se vei tulosta alas ja jäi harmittamaan”, Karstulan ampumaviikolle jatkanut Lahti sanoi.
Kilpailujen johtajana toiminut Ampumaurheiluliiton iso- ja vakiopistoolin lajivalmentaja Marko Leppä oli viikonloppuun tyytyväinen.

”Tulostaso oli yllättävän hyvä, tänään Trippelin 569 oli todella hyvä suoritus. Suomalaisittain Eurooppa cupin finaalipaikkojen lisäksi kaksi mitalisijaa oli todella hieno juttu. Ulkomaalaiset kiittelivät järjestelyjä, kisat olivat kuulemma mukavat sekä tunnelmaltaan että järjestelyiltään”, Leppä sanoi.

Muista suomalaisista seuraavina Marko Räsänen sijoittui viidenneksi ja Petri Ylinen kuudenneksi. Ylinen vei kolmen uusintakierroksen jälkeen paikan Eurooppa-cupin finaaliin, joka ammutaan Sveitsin Thunissa 9.-11. syyskuuta.

Ylinen ampui ensimmäisessä neljän ampujan uusinnassa Sveitsin Lucas Grunderin kanssa tuloksen 45. Toisella kierroksella kaksikko ampui jälleen saman tuloksen, 44. Kolmannella uusintakierroksella Ylinen ampui 47 ja Grunder 46, joten Ylinen vei paikan Eurooppa-cupin finaaliin.

Tulokset:

Vakiopistooli 60ls: 1)Stephan Trittel Saksa 569, 2) Håkan Landebring Ruotsi 566, 3) Teemu Lahti Suomi 565, 4) Sebastien Blanchouin Ranska 563, 5) Marko Räsänen Suomi 562, 6) Petri Ylinen Suomi 561, 7) Lucas Grunder Sveitsi 561, 8) Paddy Gloor Sveitsi 561, 9) Michael Schleuter Saksa 561,…13) Jorma Jäntti Suomi 557, 14) Ari Meinander Suomi 557, 18) Marko Talvitie Suomi 542,…20) Veli-Matti Torikka Suomi 538,…22) Asser Vuola Suomi 529, 23) Otto Suuronen Suomi 523, 24) Ari Huhtamäki Suomi 520.

Sijoille 6-9 uusivat Eurooppa-cupin finaalin paikasta. Kolmen uusintakierroksen jälkeen paikan vei Ylinen, joka jätti Grunderin seitsemänneksi pistein 47-46.

Kisojen tulokset löydät täältä: