Onnistunut Grande Finale -viikonloppu
31.10.2010 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton (SAL) liittovaltuuston puheenjohtaja Hannu Haapaniemi ja toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi olivat tyytyväisiä sunnuntaina Vierumäellä päättyneeseen Grande Finale -viikonloppuun, jonka aikana järjestettiin lajiparlamentti ja palkittiin vuoden parhaat ampumaurheilijat.

˗ Viikonloppu oli onnistunut. Runsas palaute oli myönteistä, ja lajiparlamentissa oli ennätysmäärä osanottajia eli noin 160, Aarrekivi sanoi.

˗ On hienoa huomata, että seuraväki, urheilijat ja valmentajat ovat aktiivisesti mukana, koska liitto haluaa olla kulkemassa jatkossa entistä voimakkaammin seuraväen ja toimijoiden tukena ja apuna. ME yhdessä, kuten slogan kuuluu, kuljemme rinnalla auttaen.

Lajiparlamentissa käsiteltiin perinteisesti toimintasuunnitelmat sekä valittiin jaostoille uudet jäsenet, jotka hallitus myöhemmin syksyllä lopullisesti vahvistaa.

˗ Viikonloppu oli tiivis, vapaaseen keskusteluun on ehkä liian vähän aikaa. Toivoisin, että eri lajien ihmiset oppisivat tuntemaan toisensa paremmin ja että kärkiurheilijoita olisi täällä enemmän. Viikonloppu oli kuitenkin onnistunut, ja positiivinen yllätys oli, että väkeä oli näin paljon. Suurin osa ihmisistä kaipaa tällaista kauden päätöstapahtumaa. Hyvään suuntaan tämä menee, Haapaniemi myhäili sunnuntaina.

Sunnuntaina aamupäivällä hallituksen jäsen, hankepäällikkö Markku Lainevirta ja koulutuspäällikkö Timo Rautio kävivät läpi ampumakorttikoulutusta ja AMPU-hanketta.

Lauantai-illan vuoden parhaiden palkitsemistilaisuudessa tunnelmoivat Lenni-Kalle Taipale ja Vallu Lukka Frank Sinatran musiikin tunnelmissa.